חשד לרשלנות בבית ספר לחינוך מיוחד בחיפה: ילדה בת 12 הסובלת משיתוק מוחין שברה את רגלה, לפי החשד בעת שהייתה בבית הספר. הוריה של הילדה הגישו אתמול (שני) תלונה במשטרת חיפה.
בשיחה עם ynet סיפרו ההורים כי ביום חמישי שעבר יצאה בתם מהבית אל בית הספר, כשהיא בריאה בגופה. "מצב הרוח שלה היה טוב והכול היה רגיל", תיארה האם, "היא נכנסה להסעה עם מלווה ונסעה לבית הספר שלה. לקראת השעה עשר בבוקר התקשרה אלי אחת המורות ואמרה שהבת שלנו בוכה ולא נרגעת. התקשרתי מיד לבעלי כדי שהוא ייקח את הילדה מבית הספר".
2 צפייה בגלריה
הילדה לאחר הפציעה
הילדה לאחר הפציעה
הילדה לאחר הפציעה
(באדיבות המשפחה)
"לאחר עשר דקות, המורה שלחה תמונות של הילדה עם רגל נפוחה מאוד", הוסיפה האם. "בעלי הבין מיד שמדובר בפציעה חמורה. הוא אסף את הילדה ונסע איתה ישר לחדר מיון ילדים בבית החולים רמב"ם. התקשרתי למוקד קופת חולים כדי לקבל הפניה ונסעתי גם אל בית החולים. כאשר פגשתי את הילדה שלי הזדעזעתי. היא צרחה מכאבים. הצוות הרפואי נתן תרופות נגד כאבים".
בצילום רנטגן התברר כי ברגלה של הילדה שבר רציני. "האורטופד שבדק אותה אמר שרק עם כוח אפשר לגרום לשבר כזה חמור. הוא הכניס את הילדה לניתוח חירום שנמשך שלוש שעות".
הוריה של הילדה סיפרו כי עובדת סוציאלית מבית החולים שליוותה אותם, אמרה להם כי אסור להם להשאיר את המקרה ללא טיפול כפי שצריך. היא המליצה להם להגיש תלונה במשטרה. אתמול שוחררה הילדה מבית החולים אל ביתה כשרגלה מגובסת לחלוטין. היום הגישו הוריה תלונה במשטרה בגין חשד לתקיפת חסר ישע וגרימת חבלה על ידי אחראי.
2 צפייה בגלריה
הילדה לאחר הפציעה
הילדה לאחר הפציעה
הילדה לאחר הפציעה
(באדיבות המשפחה)
עו"ד עדי פישקו כץ, מייצגת את המשפחה עו"ד עדי פשקו כץצילום: אורטל בריוטי
עו"ד עדי פשקו כץ, המייצגת את משפחת הילדה, אמרה: "למשרדנו, המלווה נפגעי עבירה, הגיעה אמא נסערת לקטינה, לאחר שביום חמישי נקראה לאסוף את בתה חסרת הישע מבית הספר בטענה שהיא ממררת בבכי לאחר החלפת טיטול של הסייעת לכאורה. למראה הרגל, הבינו ההורים מיד שמדובר במקרה חירום והבת הועברה מיד לניתוח וגובסה בכל רגלה. האם הגישה בליווי משרדנו תלונה במשטרה. ככל שהדבר נגרם מפעילות הצוות מדובר בחשדות חמורים מאד שיש לבדוק, דרשנו כי יתפסו מצלמות בית הספר ותיבדק מעורבות הצוות במקרה על מנת למצות עם המעורבים את הדין בחומרה".
ממשרד החינוך נמסר: "המשרד מצר על התקרית החריגה, ומאחל לתלמידה החלמה מהירה. כמו כן, נבקש לציין כי האירוע מצוי בחקירת משטרה, והמשרד ממתין לממצאי החקירה בעניין זה. במקביל, הצוות החינוכי טיפולי והפיקוח על המוסד החינוכי ימשיכו ללוות את התלמידה ויעמוד בקשר עם הוריה על מנת לתמוך, לסייע ולעזור ככל הנדרש".
פורסם לראשונה: 20:35, 14.02.22