דובר צה"ל הודיע אמש (שני) כי נציג הגיע לביתה של החטופה נועה מרציאנו (19), תצפיתנית בנחל עוז שחמאס פרסם סרטון שלה מוקדם יותר - והבהיר כי מדובר בטרור פסיכולוגי. "ליבנו עם משפחת מרציאנו שבתם, נועה, נחטפה באכזריות על ידי ארגון הטרור חמאס. צה"ל, עם כלל הגופים, ימשיך ללוות את משפחת מרציאנו, כמו גם את כל משפחות החטופים והנעדרים", נמסר.
2 צפייה בגלריה
נועה  מרציאנו
נועה  מרציאנו
התצפיתנית נועה מרציאנו, שנחטפה לעזה
עוד צוין: "אנחנו פועלים בכל האמצעים המודיעיניים והמבצעיים כדי להשיב את החטופות והחטופים הביתה. נציג צה"ל הגיע לבית המשפחה והודיע לה על פרסום הסרטון. חמאס ממשיך להפעיל טרור פסיכולוגי ונוהג באופן לא אנושי, דרך סרטונים ותמונות חטופים, כפי שעשה גם בעבר". בנוסף, לפי דיווחים בכלי תקשורת שונים, במערכת הביטחון מעריכים שחטופה שנלקחה מביתה בעודה בהיריון מתקדם ילדה בשבי חמאס.
בחרנו ב-ynet שלא להציג את הסרטון מכיוון שיש בו מסרים שנועדו להפעיל טרור פסיכולוגי, כפי שהבהיר צה"ל בהודעתו. בריאיון לרז שכניק ב-ynet ו"ידיעות אחרונות" לפני כשבועיים אמה של נועה, עדי, סיפרה על החששות: "אולי היא בלי המשקפיים שלה. אני מפחדת שיפגעו בה. בת 19, מה נסגר? כאמא, אני מרגישה שהיא בחיים אבל מבקשת עזרה".
הכותרת
הזיגזג של עמנואל מקרון
21:35
2 צפייה בגלריה
עדי מרציאנו, אימה של נועה מרציאנו  שבת שלישית בשבי, בין תקווה לייאוש: כתיבה של רז שכניק עם משפחות החטופים בתל אביב
עדי מרציאנו, אימה של נועה מרציאנו  שבת שלישית בשבי, בין תקווה לייאוש: כתיבה של רז שכניק עם משפחות החטופים בתל אביב
עדי מרציאנו, אמה של נועה
(צילום: רז שכניק)
ב-12 באוקטובר, בעזה, ציינה נועה את יום הולדתה. את השיחה האחרונה השתיים קיימו ב-7:30 בבוקר של 7 באוקטובר, כשנועה בבסיס.
"היא אמרה שהיא במיגונית. די מהר היא סיפרה שיש חדירה ולא נשמעה מופתעת. היא כל הזמן סיפרה שהגזרה חמה, שיש פעילות חשודה, והיא כמובן דיווחה למפקד, אבל לא אמרה לי מה עשו, והנחתי שהמידע מסווג".