2 צפייה בגלריה
נתניהו מגיע לבית המשפט
נתניהו מגיע לבית המשפט
נתניהו ואולמרט בבית המשפט
(צילום: מוטי קמחי)
השופט עמית יריב, שדן בתביעה שהגישה משפחת נתניהו נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, דחה היום (ראשון) את בקשתו של אולמרט לזמן לעדות נוספת את שרה נתניהו, ולזמן לעדות את הדס קליין - שמעידה כרגע בתיק 1000 וסיפרה בדיונים האחרונים על אספקה של שמפניות וסיגרים מצד המיליארדרים ג'יימס פאקר וארנון מילצ'ן לזוג נתניהו.
עורך דינו של אולמרט, אמיר טיטונוביץ, פנה היום לשופט מבית המשפט השלום בתל אביב בבקשה להגיש "ראיות מפריכות", כלשונו, ולקיים ישיבת הוכחות נוספת בתיק. טיטונוביץ ביקש לזמן לישיבת ההוכחות הזו את שרה נתניהו ואת הדס קליין, או את אחת מהן.
הסיבה, לטענתו, היא ששרה נתניהו אמרה בעדותה במשפט הדיבה כי אינה שותה אלכוהול. לעומת זאת, טען כי במשפטו הפלילי של נתניהו במסגרת תיק 1000 העידה קליין כי הגברת נתניהו קיבלה שמפניות בהיקפים גדולים לשימוש עצמי. טיטונוביץ ביקש לזמן לעדות שרה נתניהו כדי ליישב את הדברים, ולחלופין טען שאם לא תעשה כן - יש לקבוע שהעידה לכאורה עדות שקר.
2 צפייה בגלריה
הדס קליין שרה נתניהו
הדס קליין שרה נתניהו
הדס קליין ושרה נתניהו
(צילום: אלכס קולומויסקי, מארק ישראל סלם)

לפי הבקשה של עורך הדין של אולמרט, שרה נתניהו נשאלה באותו יום על התנהלותה במקרה אודותיו העידה עובדת במעון ראש הממשלה, סילבי גנסיה. הגברת נתניהו הכחישה את הנטען כלפיה, וכשנשאלה "כיצד היא יכולה להיות בטוחה?", השיבה: "אני אף לא שותה אלכוהול". עורך דינו של אולמרט טען כי קיימת חשיבות רבה במיוחד לשאלה הם דייקה והעידה אמת בלבד. הוא טען שככל שיתברר שנתניהו שיקרה, תהיה לכך השפעה על התביעה כולה.
"בימים אלו עומדת הדס קליין על דוכן העדים במשפט נתניהו. מן הפרסומים עולה כי הגברת קליין העידה על דרישות תכופות מצד שרה נתניהו לקבל ארגזים, ובהם כמויות גדולות של שמפניה ורודה, אשר נועדו לשימושה של הגברת נתניהו". טיטונוביץ מבקש אפשרות אותה הוא מגדיר "סבירה ונכונה" לעלות את גברת נתניהו פעם נוספת לדוכן, לשמוע הסבריה לעדות קליין, "ככל שהסבר זה לא יינתן ניתן יהיה לקבוע ששיקרה בעדותה".
השופט החליט כי "הבאת הראיות באה אל סיומה כאשר הסתיים שלב ההוכחות. על המבקש להציג טעם מיוחד לכך שהעדות נדרשת, ובנטל זה לא עמד המבקש. בענייננו, השאלה שמנסה המבקש לברר היא שולית ביחס להליך שלפניי. יש להניח כי ההליך לא יוכרע בשאלות של מהימנות העדים, ועל כן השאלה אם התובעת 2 (הגברת נתניהו - ג"מ) העידה אמת ואם לאו - אינה כזו המצדיקה פתיחה מחודשת של שלב הבאת הראיות; גם ברמה העובדתית, השאלה שעליה תתבקש להשיב - משמעותה מבחינת ההליך שלפניי אינה גבוהה".
הוא הוסיף: "מבחינת הרלוונטיות של הראיות החדשות - אין מדובר בראיות שלא ניתן היה להשיגן, בשקידה סבירה, ולהביאן לפני בית המשפט במועד המתאים לכך: תוכן הדברים שהעידה גב' קליין פורסם זה מכבר באמצעי התקשורת, וחרף האמור, היא לא נמנתה על שמונה עשר העדים שביקש הנתבע להעיד".
משפחת נתניהו כזכור, הגישה תביעה נגד אולמרט על כך שכינה אותם "חולי נפש" בריאיון בתקשורת ולא חזר בו בהמשך, בכך הם טוענים הוציא את דיבתם רעה והם דורשים לפצותם ב-837 אלף שקלים.
בחודש שעבר התקיים מועד הוכחות בתביעת הדיבה. במהלך שלב ההוכחות בתיק העידו בנימין נתניהו, שרה נתניהו ובנם יאיר, אולמרט, ועוד חמישה עדי הגנה.