בנו של הקונסול הישראלי במיאמי אלי גיל עומד בפני כתב אישום על תקיפה חמורה, ומואשם שדרס קצין משטרה כשרכב על האופנוע שלו, ושהתנגד למעצר.
האירוע היה בשבת אחר הצהריים בעיר סאני איילס ביץ'. אברהם גיל בן ה-19 רכב על האופנוע, ועבר בין מכוניות כדי להתקדם בכביש. על פי דיווח משטרתי, כשקצין המשטרה סימן לגיל וצעק לעברו לעצור, גיל האיץ לעברו ו"דרס אותו בכוונה", טוענים במשטרה.
1 צפייה בגלריה
אברהם יהודה גיל
אברהם יהודה גיל
המשטרה פרסמה תמונה של גיל בוכה במעצר
לפי הדיווח השוטר נפצע ברגלו השמאלית. משטרת סאני איילס ביץ' עצרה את גיל ומאשימה אותו בפגיעה בשוטר בנסיבות מחמירות, ובהתנגדות למעצר. מהמשטרה נמסר כי לאופנוע של גיל לא הייתה לוחית רישוי, ושהנאשם רכב על האופנוע ללא רישיון בתוקף.
מקורות שמעורים בנושא מסרו כי הגרסה של אברהם גיל לסיפור שונה לחלוטין מזו של המשטרה.
לדברי המשטרה, במהלך המעצר גיל התנצל ש"נסע בין כלי רכב" והסביר שהוא "שונא לחכות" מאחורי מכוניות בכביש. המשטרה פרסמה תמונה של הצעיר הישראלי במעצר כשהוא בוכה. משפטו של גיל יתחדש ב-26 בפברואר. כלי תקשורת במיאמי פרסמו סרטון שבו נשמע הצעיר שואל את השוטר שבו פגע: "אתה רוצה שאני אתקשר לאבא שלי?".
פרקליטו של גיל טען בדיון בבית המשפט המחוזי כי הוא זכאי ל"חסינות קונסולרית" בזכות תפקידו של אביו בקונסוליה הישראלית. עם זאת, לפי מחלקת המדינה בארה"ב חסינות קונסולרית מעניקה לנציגים קונסולריים חסינות מוגבלת בלבד, מה שמגן עליהם מפני העמדה לדין פלילי שקשורה לתפקידים שלהם - אך לא לגבי מקרים כאלה.
במחלקת המדינה אמרו כי "בהיעדר הסכם דו-צדדי, בני משפחתם של נציגים קונסולריים אינם זוכים לחסינות אישית וחסינות שיפוטית מכל סוג שהוא".