השאלה שהדהימה את דובר הממשלה: אילון לוי, דובר ממשלת ישראל בשפה האנגלית, נותר אמש (רביעי) פעור פה לנוכח שאלה של המגישה הבריטית קיי ברלי מ"סקיי ניוז". ברלי הפנתה ללוי את מה שהייתה כנראה אחת השאלות ההזויות שהופנתה אי פעם לדובר ישראלי רשמי. צפו בשאלה - ובתגובה.

"שוחחתי הבוקר עם מומחה למשא ומתן והוא השווה בין 50 החטופים שחמאס הבטיח לשחרר אל מול 150 האסירים הפלסטינים שישראל ציינה שתשחרר", אמרה המראיינת ברלי. "הוא השווה בין המספרים והעובדה שישראל לא חושבת שהחיים של פלסטינים שווי ערך לאלה של הישראלים".
במילים אחרות המראיינת תהתה אם העובדה שישראל משחררת פי 3 מחבלים מחטופים מעידה שהיא עצמה סבורה שחיי ישראלים שווים פי 3 מחיי אסירים פלסטינים. השאלה כמובן מתעלמת מהעובדה שחמאס תמיד דרש לשחרר הרבה יותר מחבלים ממספר השבויים שהוא משחרר, ומספר זה הגיע לשיא בעסקת שליט - שחרור של יותר מאלף מחבלים תמורת החייל גלעד שליט.
2 צפייה בגלריה
איילון לוי ריאיון בסקיי ניוז
איילון לוי ריאיון בסקיי ניוז
תגובתו של אילון לוי, בזמן הריאיון לברלי
2 צפייה בגלריה
איילון לוי ריאיון בסקיי ניוז
איילון לוי ריאיון בסקיי ניוז
לוי מציג את תמונת החטופה אביגיל עידן
הכותרת
או"ם-שמום: למה הארגונים הבינלאומיים נגדנו?
25:22
אילון לוי נותר המום מהשאלה של ברלי והשיב לה: "זו האשמה מדהימה. לו יכולנו לשחרר אסיר אחד עבור כל חטוף כמובן שהיינו עושים זאת. אנחנו פועלים בנסיבות מחרידות. אנחנו לא בוחרים מרצוננו לשחרר אסירים עם דם על הידיים, אסירים שהורשעו בדקירות וירי. שימי לב שפתאום שאלת המידתיות לא מעניינת את תומכי הפלסטינים כשם מצליחים לשחרר יותר אסירים.
"אבל באמת, זה מקומם לטעון שהעובדה שאנחנו מסכימים לשחרר פלסטינים שהואשמו בטרור יותר ממספר הילדים התמימים שלנו שיוחזרו אלינו, אומרת שלא אכפת לנו מהחיים של הפלסטינים. נו באמת, זו האשמה מבחילה".
במהלך הריאיון הראה לוי את תמונתה של אביגיל עידן בת ה-3, שחמאס חטף לאחר שרצח את הוריה רועי וסמדר. לוי הוא אחד מהדוברים שגויסו למשרד ראש הממשלה עם פרוץ המלחמה. הוא יליד בריטניה, בוגר אוניברסיטת אוקספורד ואוניברסיטת קיימברידג', ולפני המלחמה היה פעיל מאוד בהסברה למען ישראל.