תנועת הרכבות בכל רחבי ישראל הושבתה הערב (יום ג') לזמן קצר בעקבות תקלת מחשוב. כך הודיעה רכבת ישראל, שמסרה כי היא פועלת להשבת התנועה לסדרה. כחצי שעה לאחר מכן הודיעה הרכבת על תיקון התקלה, ומסרה כי תנועת הרכבות תחודש בהדרגתיות. "בשעות הקרובות עדיין ייתכנו עיכובים מסוימים בתנועת הרכבות", נמסר.
2 צפייה בגלריה
תחנת רכבת נתניה
תחנת רכבת נתניה
רכבת בתחנת נהריה, ארכיון
(צילום: עידו ארז)
ברכבת מדגישים כי לא מדובר במתקפת סייבר, אלא בקריסתו של המחשב המרכזי של הרכבת - זה שאחראי גם על מערכת האיתות. המערכת הזו מנפיקה תוכניות נסיעה לכל רכבת ומונעת תאונות על ידי כך שהיא לא מאפשרת לשתי רכבות להיות באותו מקטע בו-זמנית. בעקבות התקלה, הרכבות עצרו ברובן בתחנה הקרובה - ומעט מהן עצרו על הפסים.
ברכבת מעריכים כי ייתכן שהתקלה נגרמה מסיבה חריגה למדי: כיוון שאדם כלשהו הוריד את המפסק של כיבוי האש בתחנת השמונה בחיפה - דבר שהוביל לכך שכל המערכת נפלה. ברכבת פתחו בתחקיר האירוע, ושוללים כאמור מתקפת סייבר - אבל מנסים להבין האם התקלה אירעה בשל יד מכוונת בשל דוחק.
מעוז ינון, מראשי עמוד הפייסבוק "בארכבת" שבו נוהגים למתוח ביקורת על התנהלות הרכבת, שהה בעצמו בקו מנהריה למודיעין, ודיווח כי הרכבת שלו נעצרה בתחנת הרצליה - שם הודיע הכרוז שבשל התקלה "הרכבת מפסיקה כאן" וכי על הנוסעים להיעזר במקום זאת ב"תחבורה ציבורית", כלומר אוטובוסים.
2 צפייה בגלריה
הפגנה נגד ההמהפכה המשפטית בתחנת הרכבת השלום בתל אביב
הפגנה נגד ההמהפכה המשפטית בתחנת הרכבת השלום בתל אביב
ההפגנה בתחנת רכבת השלום בת"א, אחר הצהריים
(צילום: יובל חן )
התקלה הקשה והחריגה מגיעה זמן קצר אחרי ההפגנות הגדולות שנערכו אחר הצהריים בחמש תחנות רכבת, כחלק מ"יום השיבוש" נגד המהפכה המשפטית - הפגנות שגרמו גם הן לשיבושים מסוימים ולקשיים עבור הנוסעים, אם כי בהיקף מוגבל הרבה יותר. ההפגנות נערכו בתל-אביב השלום, הרצליה, לוד, בנימינה, חיפה חוף הכרמל. הכניסות לחלקן נסגרו על ידי השוטרים, ועל תחנת השלום רכבות נאלצו בשלב מסוים לדלג בהוראת המשטרה. בתל אביב נעצרו שישה מפגינים, ובהרצליה שניים.