בזמן שהקבינט מכונס בצל מבצע "מגן וחץ" ברצועת עזה, שניים מבכירי ההנהגה הישראלית היו היום (ג') מעבר לים. באיטליה, יושב ראש הכנסת אמיר אוחנה דיבר על בכירי הג'יהאד שחוסלו אשר "קידמו פעולות טרור במימון איראן", ובהודו שר החוץ אלי כהן קיצר את ביקורו אחרי פגישה עם ראש הממשלה נרנדרה מודי.
בדיון מיוחד של ועדות החוץ והביטחון משני בתי הפרלמנט באיטליה, שנערך לרגל ביקורו, אמר אוחנה: "רק לפני כמה ימים נורו יותר ממאה רקטות מעזה לעבר אזרחים ישראלים, אין מדינה בעולם שתוכל לסבול מצב כזה. זו משמעות הפעולה אליה יצאנו היום. הפעם היה זה הג'יהאד האיסלאמי, שממומן באופן מלא על ידי איראן, שהיא האיום המשמעותי על ישראל ועל העולם החופשי כולו".
יו״ר הכנסת הדגיש בדבריו כי "כל טרוריסט, הפועל כנגד ישראלים או יהודים, חייב לדעת שדמו בראשו ויומו יגיע".
לפי הודעת אוחנה, חבר מפלגת השלטון פראטלי ד'איטליה, עמנואל לופרפידו, ביקש להביע סולידריות עם ישראל המתמודדת עם פעולות הטרור, וקרא להעמיק את הקשרים עמה בכל התחומים: "שתי המדינות חולקות ערכים דמוקרטים וצריכות לעבוד בשיתוף פעולה". סגן נשיא ועדת החוץ וחבר מפלגת לגה, פאולו פורמנטיני, אמר כי "על ישראל יש איום מתמיד ואיטליה תמיד עמדה לצד ישראל גם במקרים של אנטישמיות חדשה כלפיה. העולם החופשי צריך להיות מאוחד, ואנו יכולים ללמוד רבות מישראל, כולל בנושאי שינוי אקלים ומים".
1 צפייה בגלריה
יו"ר הכנסת אוחנה בפרלמנט האיטלקי
יו"ר הכנסת אוחנה בפרלמנט האיטלקי
יו"ר הכנסת אוחנה בפרלמנט האיטלקי
(צילום: Salvatore Arnone)

במקביל, שר החוץ כהן סיים היום לפני המתוכנן את ביקורו בהודו. לפי הודעתו הוא עדכן שם את ראש הממשלה נרנדרה מודי על פעילות צה"ל נגד בכירי הג׳יהאד האיסלמי "ובחשיבות המאבק בטרור המאיים על אזרחי ישראל".
היה זה ביקור ראשון של שר חוץ ישראלי בהודו ב-19 השנים האחרונות. כהן דן עם מודי בחיבור בין הודו, ישראל ומדינות הסכמי אברהם. לדבריו, "הודו כמעצמה עולמית, המדינה המאוכלסת בעולם והכלכלה החמישית בגודלה, יכולה לשחק תפקיד מרכזי בקידום הסכמי אברהם והחיבור הכלכלי בין ישראל למדינות המתונות במזרח התיכון.
"דיברתי עם ראש ממשלת הודו על קידום הסכם הסחר החופשי אשר יחזק עוד יותר את היחסים המעולים בין המדינות ויביא לכלכלת ישראל הזדמנויות חדשות", אמר כהן.
בשנת 2022 עמד הסחר בין ישראל להודו על כ-10 מיליארד דולר ובמשרד החוץ מאמינים כי חתימה על הסכם סחר יכולה להגדיל את הסכום בצורה משמעותית.