זה קרה בשבת שעברה בשעות אחר הצהריים, הזמן שבו בדרך כלל מחבלי חמאס מנסים להתקיל את לוחמי צה"ל במהלך חודשי הפעולה הקרקעית ברצועה. לוחמי הפלוגה המבצעית של גדוד צבר מחטיבת גבעתי סרקו בניין מגורים סמוך לבית החולים שיפא ולמחנה הפליטים שאטי, ימים אחדים לאחר תחילת הפשיטה החוזרת של שייטת 13, סיירת הנח"ל וחטיבה 401 על המוסד הרפואי הגדול.
לא רק בית החולים שורץ במאות מחבלים, אלא גם המבנים בשכונה. חמאס מיקם עשרות מחבלים חמושים כדי שיאבטחו את מפקדת הטרור שקמה מחדש בשיפא, חלקם פטרלו ברחובות הסמוכים, חמושים אחרים תצפתו מקומות גבוהות במרחב.
שלושה מהם ארבו באחד החדרים ללוחמי צבר, אך אלו כבר הספיקו לצבור ניסיון לחימה אדיר מסוף חודש אוקטובר, גדול יותר משל בכירים בצה"ל. המחבלים שמרו על שקט מוחלט גם כשהחיילים הסתובבו בסלון הבית וירו כמה כדורים "לעורר את האיתור". את מכת האש הראשונה שמרו המחבלים ללוחם שהתקדם בראש הכוח – מפקד הפלוגה הצעיר סרן ניב.
1 צפייה בגלריה
פעילות כוחות צה"ל חטיבת גבעתי בבית בסמוך לביה"ח שיפא
פעילות כוחות צה"ל חטיבת גבעתי בבית בסמוך לביה"ח שיפא
רגעי הקרב הדרמטיים ליד בית החולים שיפא
"באותו יום גילינו מבנים חשודים בשכונה, הקרובה יותר שאטי, ובאחד מהם חשפנו מעבדה מתקדמת לפיתוח וייצור מזל"טים של חמאס", תיאר המ"פ ניב בשיחה עם ynet. "אנחנו פועלים תחת צוות הקרב החטיבתי של הנח"ל בפרוזדור נצרים ולקחנו חלק באותו סוף שבוע במעטפת הכוחות על הפשיטה על שיפא, כדי להעמיק את ההישגים בעיר עזה ולאתר ולחסל עוד ועוד מחבלים ותשתיות טרור".
"בסריקה בבניין הבנתי די מהר שנפלנו על מתחם היערכות מחודשת של חמאס אחרי התמרון שעשינו באזור", סיפר ניב. "בקומה הראשונה מצאנו המון אמצעי לחימה ותחמושת, עם שלטים שכביכול טענו שמדובר במכון ממשלתי כלשהו. המשכנו לטהר את יתר הקומות אחרי שנתנו כמה פגזים מהטנק לבניין לפני שנכנסנו לתוכו, אבל בקומה האחרונה, באחת הדירות, הרגשתי שיש משהו חשוד, עם סימנים של קפה חם ותחושה שמישהו היה פה עד לזמן האחרון".
בסרטון ממצלמת הגו-פרו של קשר המ"פ נשמע אחד הלוחמים, שניות לפני ההיתקלות, אומר שיש גם חתול על אחת הספות. המ"פ ניב, בן 24 בלבד מהעיר דימונה, שהיה עד לאחרונה מפקד פלוגת טירונים, החליט כהרגלו להיות ראשון בכוח והתקדם עם כדור בקנה לאחד החדרים. הוא עשה זאת בזהירות, ולא בכדי. המחבלים שחיכו לו בחשכה התאפקו עד שהבחינו בקצה קנה רובה התבור שלו - ופתחו באש תופת לכיוונו, מטווח של מטרים בודדים.
"מיד קפצתי לאחור ובנס לא ספגתי את האש", שחזר ניב. "השבנו אש חזקה והלוחמים שלי ירו בחזרה בקרב יריות מדירה סמוכה באותה קומה, קרב שכלל יידוי רימונים ונמשך כשעה וחצי. לפחות אחד משלושת המחבלים חוסל על-ידי הלוחמים שלי בקרב הזה. הם ריססו עם המאג והנגב וירו במדויק כדי שהמחבלים לא ירימו את הראש. שלחנו רחפן קטן לחדר וזיהינו עוד מחבלים שירו ופוצצו את הרחפן.
"דיווחתי ליתר הכוחות תוך כדי על ההיתקלות, ואחרי שהבנתי שהמבנה סגור ובשליטה החלטתי לעצור את הקרב ולרדת למטה. הוריתי לטנק להפגיז בדיוק את החדר של המחבלים בשיפור זווית. להשלמת הפעולה ביקשתי וקיבלתי פצצה גדולה של מטוס קרב שלא השאירה כלום מהבניין. חיל האוויר סגר על המבנה בכל שלב של ההיתקלות והיה לטובתנו כדי שהמחבלים לא יברחו. בדיעבד לא הבנתי איך לא נפגעתי מאש המחבלים. המחבלים כנראה הסתתרו היטב כי באחד מהפגזים שירינו מהטנק לפני הכניסה למבנה נדלקה ובערה אחת הקומות".
בתחקיר שביצע ללוחמיו אחרי ההיתקלות, התקשה המ"פ ניב לתת לקחים לשיפור ללוחמיו שאף אחד מהם לא נפגע. לדבריו, "הלוחמים משתפרים משבוע לשבוע בעקבות הניסיון הקרבי האדיר שהם צוברים בחודשי הלחימה, והם עבדו ללא דופי. יש לנו עוד משימות רבות להמשך, לא רק סביב שיפא". סרן ניב החליף לאחרונה את רב-סרן עמית שנפצע בעינו מרסיס באחד הקרבות, בגדוד צבר שהפך לאחד הגדודים המנוסים והעמוסים ביותר בלחימה בעזה: רק מ"פ אחד הוחלף בגדוד כי סיים את כהונתו במהלך הלחימה והיתר הוחלפו כי נפצעו או נהרגו.