2 צפייה בגלריה
ח"כ נוואף מסאלחה
ח"כ נוואף מסאלחה
נוואף מסאלחה
(צילום: יוסי רוט)
סגן שר הבריאות והחוץ בממשלות רבין וברק, ח"כ לשעבר נואף מסאלחה (העבודה), הלך היום לעולמו בגיל 77 לאחר שנדבק בקורונה. מסאלחה, יליד כפר קרע שהיה מורה במקצועו, הותיר אחריו אישה, חמישה ילדים ו-14 נכדים.
עמדותיו של מסאלחה נחשבו חריגות בקרב חברי הכנסת הערבים. הוא לא שלל את המדינה היהודית והקפיד להסתייג מההזדהות עם אויבי ישראל - על אף שהעיד על עצמו כי הוא חצוי ברגשותיו.
המונים הגיעו לנחם את בני המשפחה של מסאלחה. נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר למשפחתו כי "נואף היה מנהיג גדול וחבר יקר מאוד שלי ושל המשפחה". חתנו של מסאלחה, ניזאר עלימי, סיפר כי "הוא תמיד אהב לעזור לאחרים, גם כשזה על חשבון המשפחה. גם אחרי שיצא לפנסיה הוא לא נח והמשיך בעשייה החברתית, ערך סולחות בין משפחות שהסתכסכו והשתתף בכל פרויקט שתמך בחברה הערבית. הוא התייחס לכולם כאילו הם בני משפחה - מעולם לא היסס לעזור".
2 צפייה בגלריה
ח"כ נוואף מסאלחה
ח"כ נוואף מסאלחה
(צילום: יעקב סער, לע"מ )
עלימי הוסיף כי "הוא היה הפרח של המשפחה. איש מיוחד ומכובד שלמדנו ממנו המון, כמו בית ספר. אני ועוד המון אזרחים, ערבים ויהודים, נזכור את העשייה וההשפעה החיובית שלו. הוא נאבק עד יומו האחרון".
יו"ר מפלגת העבודה השרה מרב מיכאלי ספדה לו הבוקר וכתבה: "איש חכם, יקר וחשוב הלך לעולמו. מי שהציג עצמו כמאמין בדרך הפשרה ופעל באמונה הזאת בכל שנותיו כשליח ציבור במטרה לחבר ולאחד את הציבור הערבי והיהודי. מפלגת העבודה כואבת את לכתו. חיזוק ענק וחיבוק למשפחה".