דובר צה"ל התיר לפרסום הערב (שני) כי הלוחמים רס"ר (במיל') עידו אביב (28) מכרמיאל, ורס"ר (במיל') קלקידן מהרי (37) מפתח תקווה, נהרגו אתמול (יום א') מפיצוץ במבנה שבו שהו ליד פרוזדור נצרים במרכז רצועת עזה. לוחם מילואים נפצע באורח קשה באירוע ופונה במסוק לקבלת טיפול רפואי בבית החולים.
רס"ר במיל' אביב היה לוחם במסייעת שריון בגדוד חש"ן 9232, עוצבת יפתח (679), ורס"ן במיל' מהרי היה לוחם בגדוד 223, חטיבת כרמלי (2). הם משתייכים לחטיבות שנמצאות תחת אוגדה 99. בנוסף אליהם, כאמור, נפצע באורח קשה לוחם נוסף מהכוח, שהחליף בימים האחרונים את חטיבת הנח"ל הסדירה במשימת אחזקת הפרוזדור.
2 צפייה בגלריה
עידו אביב
עידו אביב
עידו אביב ז"ל
2 צפייה בגלריה
קלקידן מהרי
קלקידן מהרי
קלקידן מהרי ז"ל
בצבא בוחנים כעת אם האירוע נגרם בשל ירי RPG של חמאס, או חימוש כלשהו של כוחות צה"ל שהתפוצץ, כמו פגז טנק. נסיבות התקרית עדיין מתוחקרות.
מתחילת המלחמה נפלו 608 חיילים, מתוכם 263 מתחילת התמרון הקרקעי ברצועת עזה. מתחילת המלחמה נפצעו 3,311 חיילים, בהם 514 באורח קשה. כעת מאושפזים 26 באורח קשה, 166 באורח בינוני ו-53 באורח קל.
"קלקידן, דוד שלי, האח הקטן של אמא, נפל בקרב בעזה", ספדה טל זרביב מנור, אחייניתו של רס"ר במיל' מהרי. "צודקים כשאומרים שתמיד מדובר בטובים ביותר. האיכותיים, הציונים, האופטימיים, אוהבי האדם והארץ. נלקח מאיתנו המובחר ביותר שלנו. זה שעלה לארץ לבד בגיל 18, השאיר את אימו האהובה באתיופיה ויצא בנחישות להגשים חלום", כתבה בחשבון ה-X שלה. אימו של קלקידן, שעדיין חיה באתיופיה, קיבלה את הבשורה הקשה מנציג המדינה שם.
רס"ר במיל' אביב, ששירת במסייעת של חיל השריון, היה בנם הבכור של אמי ומרק, ואחיהם הבכור של ניב (23) ושקד (18), והמשפחה מתגוררת בעיר כרמיאל. עידו ובת זוגו בשש השנים האחרונות, דשה ליושקביץ (28), התגוררו בדירה שכורה בקריית ביאליק. עידו עבד כמדריך גלישה בכיר במרכז לגלישה וספורט ימי "סרף סייקל" בקריית ים, ונחשב ליד ימינו של בעל המועדון גיל הורביץ.
"עידו הדריך בחייו אלפי אנשים וכל אדם שהוא הדריך, הוא נגע לו בלב", סיפר ל-ynet גיל הורביץ, בעל מרכז הגלישה "סרף סייקל". דשה, חברתו של עידו, סיפרה עליו בדמעות: "תוך כדי הזוגיות שלנו, גילינו שהיינו באותו גן ילדים. יש לנו תמונה מחובקים מהגן. עידו היה בן אדם חד-פעמי. הוא מעולם לא אהב ככה, ואני לעולם לא אוהב ככה. דיברנו על חתונה וילדים. הוא תמיד דאג לי, תמיד חיזק אותו, היה שם בשבילי, התגאה בהצלחות שלו. כולם אהבו אותו. לא הספקתי בכלל לדאוג לו, הוא גם לא רצה בכלל דרמות.
"אפילו לא טרחתי ללוות אותו מהבית במדרגות אל האוטו. התכתבנו במהלך היום בוואטסאפ. הוא שלח לי סלפי עם החברים שלו, ארבע דקות לפני 17:00 אחר הצהריים. זאת הייתה השעה האחרונה שרואים שהוא היה מחובר בוואטסאפ, כנראה לפני הכניסה. דקה לאחר מכן, הגבתי לו על התמונה, 'חתיך שלי'. הוא כנראה לא הספיק לראות. הוא יהיה אהוב ליבי עד סוף חיי".