"הוא לא יכול היה לעזוב את המטעים": אייל אוזן, חקלאי בן 54 מגשר הזיו, נהרג מפגיעת טיל נגד טנקים שנורה מלבנון אל סמוך ליישוב מתת, בזמן הערכת מצב בצפון של ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל.
אוזן נהרג מירי חיזבאללה כשנסע במטעי התפוחים שלו, לא הרחק מגבול לבנון. מותו נקבע במקום. הוא וחבריו לקיבוץ גשר הזיו, המרוחק כחמישה קילומטרים מגבול לבנון, לא פונו עם תחילת המלחמה. אוזן עזב עם משפחתו לחיפה והם שבו בחזרה לאחרונה לביתם.
2 צפייה בגלריה
אייל אוזן
אייל אוזן
אייל אוזן ז"ל
(באדיבות המשפחה )
חבריו סיפרו כי היה חקלאי בכל רמ"ח איבריו. "אייל הוא חקלאי שלא ויתר על עיבוד אדמותיו ולא היה מוכן להפקיר את המשק ובכל יום המשיך להגיע אל המטעים והלול שלו ולטפל בהם", סיפר חברו ושכנו לקיבוץ, שוקי רגב.
אתמול בערב נפגשו השניים בחצר המשותפת לבתיהם ושוחחו על המצב הביטחוני באזור. "לא שמעתי כל חשש ממנו", תיאר רגב. לדבריו, "רק לפני כמה ימים דיברה איתו אשתי ואמרה לו שזה מסוכן להגיע למטעים שלו הסמוכים ליישוב מתת, אבל האדמה הייתה בעורקיו והוא לא יכול היה לעזוב את המטעים, אלו היו חייו. בתחילת המלחמה הוא ובני משפחתו התפנו לחיפה והוא התייעץ איתי אם לחזור. הוא היה שכן אהוב ויקר כל כך".
2 צפייה בגלריה
התקפות ברמיש
התקפות ברמיש
תיעוד מהתקיפות בלבנון
בתגובה לירי הנ"ט הקטלני, צה"ל תקף ממסוקי קרב, טנקים ובאמצעות ירי ארטילרי את מקורות הירי. בזמן ירי הנ"ט קיימו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי הערכת מצב בפיקוד הצפון.
אוזן הוא האזרח הרביעי שנהרג בגבול הצפון מפתיחת המלחמה. קדמו לו עובד חברת חשמל שלום עבודי מטבריה, נהג מכלית המים מאיר מויאל מקריית שמונה ופועל הבניין מופיד אלזיר מאבו סנאן.