2 צפייה בגלריה
אריקה (שם בדוי)
אריקה (שם בדוי)
אריקה (שם בדוי). איים שישלח אותי לאגף הגברים"
אחרי שהפרקליטות סגרה את תיק החקירה נגדו על עבירות מין בכלא גבעון, הורשע הסוהר דוד אמויאל בארבעה סעיפים של מעשה מגונה והטרדה מינית.
לפני כשנה וחצי פורסם ב"ידיעות אחרונות" וב-ynet סיפורה של אריקה (שם בדוי), מבקשת מקלט שהגיעה לארץ בטענה שנשקפת לה סכנה בארץ מגוריה - וסורבה. אריקה הועברה לכלא גבעון, שמשמש בין היתר לכליאת נשים זרות המיועדות לגירוש, ושם לדבריה הוטרדה מינית במשך חודשים על ידי דוד אמויאל, ששימש כמנהל אגף הנשים.
"הוא הפשיט אותי ואיים עליי שאם לא אוכיח שאני אישה - הוא ישלח אותי לאגף הגברים", סיפרה אז בריאיון ל'ידיעות אחרונות' ול-ynet. היא ניהלה יומן סודי שבו תיעדה בכתב, בזמן אמת, כל מקרה ומקרה שבו נפגעה. "הרבה זמן לא התלוננתי כי לא חשבתי שיאמינו לי, והוא ניצל את המצב הזה, בסופו של דבר החלטתי להתלונן כדי שזה לא יקרה לנשים נוספות".
2 צפייה בגלריה
פגנה של מאות תלמידים מול בית הכלא גבעון במחאה על מעצרם של גנה בת ה-12 וראלף (הראל) בן העשר מהפיליפינים
פגנה של מאות תלמידים מול בית הכלא גבעון במחאה על מעצרם של גנה בת ה-12 וראלף (הראל) בן העשר מהפיליפינים
כלא גבעון
(צילום: יריב כץ)
תלונתה הובילה לעדויות של סוהרות בכלא אודות התנהגות מינית מצד אמויאל כלפי עצורות נוספות - וגם נגד סוהרת. סגנית מפקד הכלא אף סיפרה על תלונות נוספות שהגיעו לפתחה. אך הוא הכחיש את הטענות, ולמרות שלל העדויות המפורטות - הפרקליטות סגרה בזמנו את התיק בשל "היעדר ראיות מספיקות".
במוקד לפליטים ולמהגרים הגישו ערעור על ההחלטה, ולאחר שהערעור התקבל הוחזר התיק לפרקליטות מחוז מרכז לשם הגשת כתב אישום.
אמויאל הורשע בארבעה סעיפים של מעשה מגונה והטרדה מינית. "הנאשם ניהל את ההליך תוך שהוא כופר באופן מוחלט במעשים המיניים המיוחסים לו", כתב שופט בית משפט השלום ברמלה, מנחם מזרחי בהכרעת הדין. "העדות הבלתי מהימנה של הנאשם, מחזקת את עדותה של המתלוננת".
"אנו מברכות על הכרעת הדין שהכירה במהימנותה של מבקשת המקלט שהותקפה והוטרדה על ידי הסוהר", אמרה עו"ד מיכל שוורץ, שייצגה את אריקה מטעם המוקד לפליטים ולמהגרים. "מעבר להכרה בעוול שנגרם לה, היה חשוב לה שהסוהר לא יפגע בנשים נוספות. הודות לאומץ ליבה ונחישותה, גם לאחר החלטת הפרקליטות לסגור את התיק, הסוהר לא יוכל עתה לפגוע בכלואות נוספות. אנחנו מקוות שהרשעתו תסייע בהרתעת בעלי שררה אחרים מביצוע עבירות כלפי הנתונים למרותם, ויעודד שינויים בכלא שימנעו מקרים דומים בעתיד".