ח"כ אלמוג כהן (עוצמה יהודית) נחקר תחת אזהרה במשרדי להב 433. לאחרונה אישרו היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה ופרקליט המדינה עמית איסמן לחקור אותו באזהרה בשל חשד לתקיפה הגורמת חבלה של ממש בנסיבות מחמירות, לפני 11 שנה, בזמן שהיה שוטר יס"מ. המקרה אירע במהלך הפגנה ביישוב חורה שבנגב. בתום שלוש שעות הוא שוחרר.
2 צפייה בגלריה
אלמוג כהן
אלמוג כהן
אלמוג כהן מחוץ ללהב 433, היום
בתקופה האחרונה הגיע מידע עדכני, שבו ניתן היה להבין שח"כ אלמוג כהן היה מעורב באירוע התקיפה ולכן הוחלט לפתוח בחקירה. אמש הודיעו לח"כ כהן על החקירה והוא התייצב הבוקר בשלוחת דרום של להב 433. "הוא הופתע מאוד". אמרו מקורביו. הם הוסיפו: "תראו את הראיונות שלו בימים האחרונים. מה מפחדים שהוא יחשוף?".
בחקירתו אמר ח"כ כהן: "אני גאה להיות לוחם. פעלתי לפי הוראות של הקצינים שלי באותו זמן". החוקרים הטיחו בפניו שהוא לא פעל כדין בעת שעצר את קורבנות התקיפה לכאורה, והוא טען כי "אלו ההוראות שקיבלתי מהמפקדים שלי, פעלתי כדין". עוד הוא אמר בחקירה: "מנסים להשתיק אותי בגלל פרשה אחרת".
כמו כן, כהן נשאל לגבי המעורבים הנוספים שהיו איתו שם, והוא השיב: "אני לא זוכר, כולם היו עם מסכות". החוקרים אמרו לו ש"אין דבר כזה שאתה לא זוכר", והוא ענה: "אני לא מפליל אף חבר שלי ולוחם שהיה איתי, שנתן את הדם שלו למען המדינה".
2 צפייה בגלריה
אלמוג כהן
אלמוג כהן
הפוסט של אלמוג כהן
סנגורו של ח"כ כהן, עורך הדין אפרים דמרי, אישר כי הוא היה בחקירה ומסר בתגובה: "ח"כ אלמוג כהן שיתף פעולה עם החוקרים". מקורביו טוענים: "זה מעלה הרבה תהיות. איפה היו 11 שנה?".
מוקדם יותר השבוע שלח עו"ד איתי מק, המייצג שלושה מתלוננים, מכתב שבו נכתב בין היתר כי "ח"כ כהן בחר לעשות שימוש (ללא אישור) בתמונה שפורסמה בעבר, יחד עם הדיווחים בתקשורת על העינויים שעברו מרשיי, דבר המעיד שהוא קשר את עצמו במודע לעינויים. בנוסף, ח"כ כהן התגאה במעשיו בתגובתו לעיתונאים שפנו אליו בעקבות פרסומו בפייסבוק".
אפרים דמריעו"ד אפרים דמריצילום: אבנר כהן
עוד נכתב במכתב שנשלח לנציבות תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, כי "במשך שנים ארוכות זהות השוטרים המעורבים באירוע לא הייתה ידועה לרשויות החקירה ולפרקליטות המדינה, שכן הם היו מכוסי פנים ולא הכינו דו"חות. גם מאמצי פרקליטות המדינה לזהותם במסגרת ההליך האזרחי, לא צלחו. בנסיבות אלה, אף ללא פנייתנו בדרישה לפתוח מחדש את תיק החקירה, היה מצופה ממח"ש ומפרקליטות המדינה לנהוג בפרסום של ח"כ כהן כמוצאות שלל רב שכן נפלה לידיהן הזדמנות לפענח פרשה שלא הצליחו בעבר".
לאחר שח"כ כהן התייצב לחקירה, אמר עו"ד מק: "מברך על כך שלאחר שנה וחודשיים ושתי תלונות לנציב תלונות הציבור, היועמ"שית התעוררה. כמו כל אזרח, גם חבר כנסת ממפלגה של שר בכיר, שמיוזמתו מערב את עצמו באירוע אלים, חייב להיחקר ולתת את הדין".
טלב אל-טורי, אביהם של שניים מהמתלוננים, אמר ל-ynet: "אני לא רציתי להחזיר אותם לטראומה. לפני הבחירות הוא העלה פוסט עם הילדים שלי. הוא מחק את הפייסבוק ואת כל התגובות. הוא ידע שהוא ייחקר. מדובר בטראומה מאוד קשה והוא החזיר אותנו לטראומה. שהוא יקבל את העונש. האמת צריכה לצאת לאור. הילדים שלי מאוד שמחו לשמוע שהוא נחקר סוף-סוף".