בית משפט בניו יורק גזר אתמול (יום ד') 21 שנות מאסר על אזרחית רוסייה, שניסתה לרצוח אישה בעלת מראה דומה לשלה - כדי לגנוב את זהותה ולהתחזות לה.
ויקטוריה נסירובה, שניסתה להרוג את "הכפילה שלה" באמצעות עוגת גבינה מורעלת, הורשעה בחודש פברואר בניסיון רצח וכן בתקיפה ובכליאת שווא. אתמול, אחרי הקראת גזר הדין, היא קיללה את השופט בבית המשפט. התובעת, מלינדה כץ, אמרה כי נסירובה בת ה-47 "הולכת לכלא לתקופה ארוכה בגלל שניסתה לרצוח למטרות רווח אישי. היא רמאית ערמומית וחסרת רחמים".
3 צפייה בגלריה
ארה"ב מאסר לאישה שניסתה לרצוח את הכפילה שלה
ארה"ב מאסר לאישה שניסתה לרצוח את הכפילה שלה
אולגה צביק (מימין) והנאשמת ויקטוריה נסירובה
ניסיון הרצח היה באוגוסט 2016: נסירובה ניסתה לרצוח את אולגה צביק, אזרחית אוקראינית שעבדה כמעצבת ריסים. היא ביקשה להגיע לטיפול דחוף אצל צביק, וכשהגיעה הודיעה לה שהביאה איתה עוגת גבינה ממאפייה מפורסמת – לכאורה כהוקרה על הנכונות לקיים את הטיפול בהתראה קצרה.
נסירובה אכלה שתי חתיכות מהעוגה, ולצביק הגישה חתיכה אחרת. אלא שאל החתיכה הזו החדירה נסירובה את הסם המרדים רב-העוצמה פנאזפאם, וכ-20 דקות אחרי שטעמה ממנה החלה צביק להקיא והתמוטטה על הרצפה. צביק התגלתה רק יממה אחר כך, על-ידי חברה שבאה לבקר ומצאה אותה מוטלת במיטתה, כשלגופה רק בגדיה התחתונים ולצדה פזורים כדורים של אותו סם מרדים, כדורים שנסירובה פיזרה כנראה כדי לגרום לה להיראות כמי שניסתה לשים קץ לחייה.
צביק פונתה לבית החולים, ושם התאוששה, אף שהרופאים אמרו שהיא הייתה רחוקה רק 20 דקות לערך מהתקף לב. כששבה הביתה גילתה שנעלמו הדרכון האוקראיני שלה, אשרת העבודה האמריקנית שבה החזיקה, תכשיטים ו-4,000 דולר במזומן.
3 צפייה בגלריה
עוגת גבינה טבעונית
עוגת גבינה טבעונית
נסירובה הגישה לצביק חתיכת עוגה עם סם ההרדמה פנאזפאם
(צילום: Shutterstock)
צביק זכרה שלפני שאיבדה את ההכרה הספיקה לראות את נסירובה מסתובבת ברחבי הבית, ובבדיקה שנערכה לשאריות עוגת הגבינה התגלו שרידי הסם שבו השתמשה נסירובה. בחקירתם הגיעו החוקרים למסקנה שנסירובה הייתה נחושה לעשות כל שביכולתה כדי לא לחזור לרוסיה, ועל-ידי רצח צביק ביקשה לנצל את העובדה שהן היו דומות במאפיינים רבים ולהתחזות לה. שתיהן היו בעלות שיער כהה, היה להן גוון עור דומה – ושתיהן דוברות רוסית.
נסירובה הגיעה לארה"ב אחרי שנמלטה מרוסיה, שם הייתה מבוקשת אחרי שרצחה ב-2014 את שכנתה, הציתה את גופתה וגנבה כסף וזהב מביתה. האינטרפול הוציא נגדה צו מעצר בינלאומי, אך מעצרה התאפשר רק ב-2017, אחרי הניסיון לרצוח את צביק. בדיעבד התברר כי במהלך שהותה בארה"ב היא סיממה גברים שהכירה באתרי היכרויות, וגנבה מהם כסף ותכשיטים.
3 צפייה בגלריה
קיללה את השופט אחרי ההודעה על גזר הדין. נסירובה
קיללה את השופט אחרי ההודעה על גזר הדין. נסירובה
קיללה את השופט אחרי ההודעה על גזר הדין. נסירובה
(צילום: טוויטר)
בתקשורת העולמית זכתה הפרשה לכינוי "ניסיון לרצח דופלגנגר", על בסיס המילה "דופלגנגר" שמשמשת לתיאור אדם הדומה מאוד פיזית לאדם אחר בלי שקיימת קרבה משפחתית ביניהם.