עד התרת פרסום פרטי הפרשה הביטחונית הערב (רביעי), השתוללו השמועות במשך יומיים וחצי. אבל גם עתה, לאחר שאפשר לומר כי מחבל שחדר מלבנון הוא שהניח את המטען בצומת מגידו, לפני שחוסל תשע שעות אחר כך סמוך לגבול הצפון - שאלות רבות נותרו פתוחות.
השאלה המרכזית אולי היא איך חדר המחבל מלבנון. בצה"ל עדיין לא יודעים מהיכן המחבל חדר לאורך הגבול או מתי בדיוק, אך מעריכים כי הדבר קרה באחד מלילות סוף השבוע האחרון.

3 צפייה בגלריה
המעצר
המעצר
רגע לכידת הנהג, ליד אדמית. המחבל חוסל בסמוך
השאלות הקשות
בצבא לא פסלו את האפשרות שהמחבל חדר דרך מנהרה שטרם זוהתה, אבל לצד זאת קיימות גם אפשרויות שחדר מהמכשול הישן בגבול או מהים. בנוסף ציינו בצה"ל כי המכשול הישן בגבול לבנון אינו בלתי חדיר.
אבל כוחות הביטחון יצטרכו לבדוק היטב איך חצה את הגבול והגיע עד עומק ישראל, מבלי שהתגלה. בצומת מגידו, מרחק של 70 ק"מ מגבול הצפון - שעה נסיעה - הוא הניח את מטען החבלה שפצע קשה את שרף אלדין, צעיר בן 21 מהכפר סאלם.
אותו מטען, שהתפוצץ ביום שני ב-6 בבוקר בשולי כביש 65, דומה למטען כלימגור רב עוצמה של חיזבאללה - אבל בצה"ל טרם יודעים אם ארגון הטרור השיעי הוא ששלח את המחבל לבצע את הפיגוע. בצבא עדיין לא מקשרים בין המחבל לחיזבאללה ומציינים כי לאחרונה סוכלו כמה ניסיונות לפיגועים מגבול הצפון שאינם קשורים לארגונו של חסן נסראללה.
3 צפייה בגלריה
מפת חיסול המחבל
מפת חיסול המחבל
(צילום: ישראל מושקוביץ)
המחבל הוא לבנוני, אבל זהותו עדיין אינה ידועה וגם נושא זה נבדק. אחרי הפיגוע בצומת מגידו, שהוביל לחסימת הכביש המרכזי לשעות ארוכות, הוא הגיע בחזרה לצפון. הנהג שהסיע אותו לשם, תושב הצפון, נחקר - אבל אחרי שנודע כי לא ידע על כוונותיו ומעשיו של המחבל, הוא שוחרר.
המחבל חוסל ביום שני ב-17:00 על ידי לוחמי ימ"מ ושב"כ, שעסקו בסריקות נרחבות באזור. חיסולו אירע סמוך ליישובים אדמית ויערה שבגליל המערבי, לאור יום, וקילומטרים ספורים מהגבול. על גופתו נמצאה חגורת נפץ, ובנוסף נמצא שנשא גם רימון רסס ורובה עם מחסניות. לכן מעריכים בישראל שהוא תכנן פיגוע המוני בהרבה, אבל עדיין לא ברור מה בדיוק הייתה מזימת הטרור שלו.
שאלה נוספת היא מדוע החליטו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט לא להגיב. ל-ynet נודע כי בצה"ל היה מי שהמליץ לדרג המדיני לתקוף בתגובה, אך נתניהו וגלנט הורו לכוחות הצבא להבליג בינתיים.
פרט להבלגה, שאלה מרכזית אחרת היא ההכרח בהחלטה להסתיר ולהטיל איפול כבד על הפרשה, שהובילו לבהלה ואינספור שמועות לא מבוססות. גם בקואליציה היה מי שמתח ביקורת על כך. ח"כ דני דנון צייץ אחר הצהריים כי "האיפול התקשורתי על האירוע הביטחוני החמור מיותר ולא תורם כעת. הגיע הזמן להסיר את צו האיפול, לחשוף לציבור את הפרטים ולהחליט על תגובה נחושה מול אויבינו שחצו קווים אדומים".