1 צפייה בגלריה
 בית החולים לב השרון
 בית החולים לב השרון
בית החולים לב השרון
(צילום: רענן בן צור)
תקיפה חמורה בבית החולים: מטופלת במחלקה הסגורה לנשים בבית החולים לב השרון תקפה הערב (שני) את אחת האחיות שנזקקה לטיפול רפואי. מהסתדרות האחיות נמסר כי המטופלת הצליחה לתלוש חלק מהקרקפת של האחות ואת שיערותיה, וכן בעטה בה ונשכה אותה בגפיים. "מצבה הנפשי של האחות לא טוב", מסרו בהסתדרות וציינו כי בעקבות האירוע ישבתו מחר כל האחים והאחיות בבתי החולים הפסיכיאטריים ברחבי הארץ בין השעות 12:00-10:00. יו"ר ההסתדרות אילנה כהן איימה כי אם ההסכם למיגור האלימות לאלתר לא יצא לפועל - כל מערכת הבריאות תושבת.
זהו המקרה השני של תקיפת איש צוות רפואי בבית החולים בשנה וחצי האחרונות. באוגוסט אשתקד אחד העובדים הותקף בידי מטופל ונחבל קשות. "חילקתי טיפול תרופתי למטופלים, ואחד מהם התרגז והתחיל להשתולל", סיפר אז העובד. "הוא הרים את עגלת התרופות וזרק אותה עלי, ולאחר מכן נכנס לתוך המרפאה והמשיך להשתולל, להרוס חפצים ולפגוע באנשים". מנהל בית החולים, ד"ר שמואל הירשמן, מסר הערב כי "העובדת הותקפה במפתיע ובאלימות קשה וחסרת מעצורים, בשעה שביצעה את עבודתה במתן טיפול רפואי ברגישות ובמסירות. בבית החולים מלווים את האחות מרגע הפגיעה וכן הוגשה תלונה במשטרה בעקבות האירוע".
איגוד הפסיכיאטריה הביע זעזוע מהמקרה וביקש להביע הזדהות ותמיכה בצוות הסיעוד ובצוותים הרפואיים בכלל. "האיגוד קורא לישום התוכנית למניעת האלימות הכוללת הצבת מאבטחי ס.ל.א. במחלקות הפעילות ובחדרי המיון. הצוות הטיפולי פועל ללא לאות למען המטופלים אך זקוק למשאבים לשמירה על ביטחון המטופלים והצוות בעבודתו", נמסר.
"הכתובת נמצאת על הקיר", אמרה כהן. "כבר שנים שמשרד הבריאות עומד מנגד ואינו מקיים את התחייבויותיו במסגרת ההסכם למיגור האלימות נגד צוותים רפואיים. התקיפה הזו לא הייתה מתרחשת כלל או מסתיימת בלא כלום אם היו מאבטחים במחלקה הסגורה כמתחייב מההסכם. אסור שהמצב הזה יימשך, אסור שאחים ואחיות ובכלל צוותים רפואיים יאלצו לחשוש לחייהם בעת עבודתם. משרד הבריאות חייב להתעורר".