3 צפייה בגלריה
בינימין נתניהו ונפתלי בנט בהלוויתו של הרב חיים דרוקמן
בינימין נתניהו ונפתלי בנט בהלוויתו של הרב חיים דרוקמן
"ההיסטוריה לא תשכח את השקר הנתעב". בנט ונתניהו
(צילום: AFP)
ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט תקף הבוקר (יום ראשון) את ראש הממשלה בנימין נתניהו על כך שבישיבת התקציב אושרה תוכנית החומש של הממשלה הקודמת לחברה הערבית. "ביום שישי האחרון נחשף השקר המתועב מכל של בנימין נתניהו", תקף בנט. "ממשלתי אישרה תוכנית חומש לחברה הערבית של שישה מיליארד שקל בשנה על פני חמש שנים, ונתניהו ומכונת הרעל שלו הפכו את זה ל'53 מיליארד לתנועה האיסלאמית ולחמאס'. נתניהו הודה בשקר הנורא בכך שאישר בתקציב את אותה התוכנית בדיוק של ממשלתי".
לדברי בנט, "במשך שנה הוביל נתניהו קמפיין תעמולה שעיקרו 'בנט מעביר 53 מיליארד שקלים לתנועה האיסלמית וגם לחמאס, לכן יהודים נרצחים ברחובות. דם הנרצחים על ידיו'. בנימין נתניהו הוא ראש המכונה שהפיצה תעמולה שקרית זו. בפיו ממש".
3 צפייה בגלריה
ישיבת הממשלה בנושא תקציב המדינה 2023-2024
ישיבת הממשלה בנושא תקציב המדינה 2023-2024
גם הוא על הכוונת. סמוטריץ'
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)
3 צפייה בגלריה
הפגנת הימין בכיכר הבימה בתל אביב
הפגנת הימין בכיכר הבימה בתל אביב
"הרעלתם את המוחות של מיליוני ישראלים בכוונת תחילה". הפגנת פעילי ימין בדצמבר 2021
(צילום: מוטי קמחי)
"בעקבות נתניהו, השופרות, הח"כים, מאות אלפי הבוטים, הבריונים המקללים מול הבית של סילמן, האוהלים מול הבית של אורבך - כולם הדהדו את השקר הזה", מחה בנט. "והוא הצליח, בענק. מיליוני ישראלים תמימים שוכנעו שבאמת הממשלה בראשותי מעבירה 53 מיליארדים לתנועה האיסלמית ולחמאס, ושהטרור הנורא נובע מכך. וביום שישי האחרון, בקול דממה דקה, ממשלת נתניהו אישרה בדיוק את אותה תוכנית חומש לחברה הערבית שהעבירה הממשלה בראשותי, וטוב שכך".
לדברי בנט, "זו תוכנית טובה שדואגת לתשתיות, מלחמה בפשיעה, תעסוקה ועוד. כלומר, שנה וחצי של קללות, גידופים, האשמות כנגדי וכנגד חבריי - הכול שקר מוחלט. לא היה ולא נברא. השקר הנוראי הזה בוצע ביודעין, בכוונת תחילה, בציניות מוחלטת, ללא שום קווים אדומים- הכול מסיבות פוליטיות".
"אני מוכרח להזים את השקר הזה מיסודו", הוסיף בנט, "למען האמת וההיסטוריה. אין לי אלא לומר - תתביישו לכם, נתניהו וסמוטריץ'. הרעלתם את המוחות של מיליוני ישראלים בכוונת תחילה. ההיסטוריה לא תשכח לכם את השקר הנתעב".
מהליכוד נמסר בתגובה: "בנט כרגיל משקר. בניגוד לבנט, אנחנו לא אישרנו 50 מיליארד שקלים לאחים המוסלמים בלי שום פיקוח על הכסף שזרם לעמותות תומכות מחבלים וטרור. בניגוד לבנט, אנחנו לא הקמנו ממשלה עם האחים המוסלמים. בניגוד לבנט, אנחנו לא ביצענו את מעשה ההונאה הגדול בתולדות המדינה תוך הפרת כל ההתחייבויות לאזרחי ישראל. מוטב שבנט יעשה חשבון נפש בביתו הפרטי ברעננה אותו שיפץ ב-50 מיליון שקלים על חשבון הציבור".
נציין כי מבחינה עובדתית וחרף תגובת הליכוד, הממשלה אכן ממשיכה את תוכנית החומש למגזר הערבי בסך 30 מיליארד שקל שאישרה הממשלה הקודמת. מנגד, סמוטריץ' ושיקלי שמשרדו אחראי על התוכנית סיכמו לגבש "מנגנון סינון" שיוודא שהכספים לא מועברים דרך גורמים או עמותות "מסיתות ובדלניות". בנוסף, ועל אף שהוקצו לתוכנית שישה מיליארד שקל בשנה, רוב הכסף לא מומש עד כה. גם באשר לטענה על ביתו של בנט - הוא לא שופץ ב-50 מיליון שקל, חרף טענות הליכוד, ועלויות העבודות שנעשו בו כוללות גם אבטחה.