ניסיון פיגוע בהתנחלות באזור הר חברון: מחבל חמוש בסכין נורה וחוסל הבוקר (יום ו') לאחר שחדר להתנחלות טנא עומרים שבדרום הר חברון - וניסה לדקור אנשים ליד בית כנסת ביישוב. לדברי התושבים, מי שירה במחבל הוא חבר כיתת הכוננות של ההתנחלות. אין נפגעים באירוע, מלבד המחבל עצמו.
בתיעוד שהתפרסם בהמשך נראה הרגע שבו חדר המחבל להתנחלות: בסרטון שצולם ממצלמת האבטחה במחסום בכניסה ליישוב הוא נראה זוחל מתחת לשער, כשהוא מחזיק בידו בסכין. בשער לא נראה שיש מאבטח כלשהו, והמחבל חודר פנימה באין מפריע.
5 צפייה בגלריה
חדירת המחבל לטנא עומרים הסכין של המחבל שחדר באיזור טנא עומרים
חדירת המחבל לטנא עומרים הסכין של המחבל שחדר באיזור טנא עומרים
רגע החדירה לטנא עומרים, והסכין של המחבל אחרי שחוסל
מיד עם קבלת הדיווחים הראשוניים על התקרית פרסם פיקוד העורף התרעה על חשד לחדירת מחבלים לטנא עומרים. "היכנסו מיד למבנה, נעלו את הדלתות וסגרו את החלונות", נמסר בהודעת הפיקוד לתושבים. בצבא מסרו אחר כך כי "כוחות נרחבים סורקים ביישוב". ההנחיה להישאר בבתים נותרה בעינה במשך כשעתיים, וכרבע שעה לפני השעה 12 הודיע פיקוד העורף כי "הטיפול באירוע הסתיים".
ההתנחלות טנא עומרים, שבה מתגוררים כ-1,000 תושבים, הוקמה ב-1983 על פי החלטת ממשלה - כתגובה לפיגוע בדאהרייה שבאזור חברון, שבו נרצחה אסתר אוחנה מבית שאן. סמוך להתנחלות שוכנת חוות מור העוסקת בגידול צאן וסוסים, ובה התרחש ב-2017 פיגוע דקירה שבו נפצע ישראלי באורח קל. הוא הצליח אז לירות במחבל שדקר אותו ולחסלו.
5 צפייה בגלריה
האזור בדרום הר חברון שבו שוכנת ההתנחלות טנא עומרים. ארכיון
האזור בדרום הר חברון שבו שוכנת ההתנחלות טנא עומרים. ארכיון
האזור בדרום הר חברון שבו שוכנת ההתנחלות טנא עומרים. ארכיון
(צילום: מועצת דרום הר חברון)
ניסיון הפיגוע הבוקר מגיע בתקופה ביטחונית שקטה יחסית ביהודה ושומרון, לפחות ביחס לגל הטרור מוקדם יותר השנה. אבל המתיחות באזור עדיין גבוהה מאוד, ורק ביום שני האחרון אירע פיגוע ירי בשומרון, שבמהלכו נפתחה אש לעבר מכונית שנסעה בין צומת תפוח לצומת מגדלים. במכונית היו אם וארבע בנותיה, ובתיעוד דרמטי שצולם מבפנים נשמע צרור היריות לעבר המכונית - ואז זעקתה של האם לבנותיה: "תתכופפו, תתכופפו! בנות, אתן בסדר?". אחד הכדורים פגע ברווח שבין השמשה הקדמית למכסה המנוע, והאם סיפרה ל-ynet כי היא ובנותיה ניצלו ב"נס גדול". יממה לפני כן אירע פיגוע דריסה בחווארה שליד שכם, וחייל נפצע באורח בינוני. בשני המקרים לא דווח על לכידת המחבלים.