3 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ ניו המפשייר
דונלד טראמפ ניו המפשייר
"התובע במנהטן מושחת ופוליטי ביותר". טראמפ
(צילום: gettyimages)
נשיא ארצות הברית לשעבר, דונלד טראמפ, טען בצהריים (שבת) ברשת החברתית שלו כי יש סימנים שהוא ייעצר ביום שלישי הקרוב בעקבות החשדות ששילם לכוכבת הפורנו סטורמי דניאלס בתמורה לכך שלא תספר על רומן שניהל עמה. לטענת טראמפ, הפרטים הודלפו ממשרד התובע המחוזי במנהטן - שאותו כינה "פוליטי ומושחת ביותר".
3 צפייה בגלריה
סטורמי דניאלס
סטורמי דניאלס
130 אלף דולר בעבור שתיקה. סטורמי דניאלס
(צילום: AP)
3 צפייה בגלריה
מייקל כהן
מייקל כהן
הבטיח לשתף פעולה עם רשויות אכיפת החוק. מייקל כהן
(צילום: AFP)
מוקדם יותר השנה החל התובע המחוזי במנהטן להציג בפני חבר מושבעים את הראיות נגד טראמפ בפרשה. מוקדם יותר החודש זומן הנשיא לשעבר להעיד בפניהם, ומומחים משפטיים העריכו שהדבר מעיד על כך שיוגש נגדו כתב אישום בקרוב. אתמול כבר דווח ברשת NBC כי משטרת ניו יורק, ה-FBI, השירות החשאי של ארה"ב וסוכנויות נוספות נערכות לאפשרות שבשבוע הקרוב יוגש כתב אישום נגד הנשיא לשעבר. לפי גורמים בכירים שצוטטו בכתבה, הסוכנויות הללו דנות בתוכניות לאבטחת בית המשפט הפלילי במנהטן וסביבותיו למקרה שהאישום יוגש.
טראמפ חזר על טענתו שלא שילם דמי שתיקה לדניאלס, ואמר כי מדובר ב"אגדה ישנה ומופרכת לחלוטין" - על אף שפרקליטו לשעבר מייקל כהן, שמסר עדות חבר המושבעים בשני וברביעי, כבר הודה עוד בשנת 2018. בהודעה לתומכיו הוא כינה את עצמו "נשיא ארה"ב לשעבר והמועמד הרפובליקני המוביל לנשיאות", וקרא להם: "תמחו, תחזירו לנו את המדינה".
כהן, שחתם ב-2018 על הסדר טיעון שבמסגרתו הודה כי בהוראת טראמפ שילם דמי שתיקה לדניאלס ולדוגמנית פלייבוי קרן מקדוגל, שטענו כי ניהלו עם טראמפ קשרים מיניים. סטורמי דניאלס, ששמה האמיתי הוא סטפני קליפורד, קיבלה 130 אלף דולר, ומקדוגל קיבלה 150 אלף דולר. בהודאתו העיד כהן כי שילם את הכסף הזה "כדי להשפיע על הבחירות", כלומר כדי למנוע משתי הנשים לחשוף את הקשרים וכך לגרום מבוכה לטראמפ ערב ההצבעה בבחירות לנשיאות. על כהן, שהודה גם בעבירות נוספות, נגזרו 3 שנות מאסר - שאותם ריצה בין דצמבר 2018 לנובמבר 2021.
כהן, שאת שנת המאסר האחרונה שלו ריצה בדירתו היוקרתית בשדרה הרביעית במנהטן, אמר עם שחרורו כי ישתף פעולה עם רשויות אכיפת החוק כדי "להבטיח שאחרים יישאו באחריות למעשיהם המלוכלכים, ושאף אחד לא ייחשב מעל החוק". הוא ציין כי שחרורו לא פוטר אותו או את טראמפ ומעורבים נוספים מאחריות למעשים.