בקיבוץ בארי עדכנו אמש (חמישי) כי החטוף דרור אור נרצח ב-7 באוקטובר וגופתו מוחזקת בשבי חמאס ברצועת עזה. שניים מילדיו של דרור, עלמה ונעם אור, שוחררו במסגרת עסקת החטופים - אחרי 50 ימים בשבי.
3 צפייה בגלריה
עלמא אור דרור אור נועם אור חטופים עזה
עלמא אור דרור אור נועם אור חטופים עזה
דרור אור ושני ילדיו ששוחררו מהשבי - עלמה ונעם
"קיבוץ בארי שבור לב עם היוודע הירצחו של חברנו האהוב דרור אור שנחטף מביתו ב-7 באוקטובר על ידי חמאס", נמסר בהודעת קיבוץ בארי. "ועדת מומחים שהתכנסה היום, בהשתתפות נציגי משרד הבריאות, גורמי המודיעין, משטרת ישראל, משרד הדתות והרב הראשי לישראל, קבעה על פי הממצאים שהוצגו בפניה כי דרור אור ז״ל אינו בין החיים. דרור נרצח ב-7 באוקטובר וגופתו נחטפה ומוחזקת על ידי ארגון הטרור האכזרי חמאס".
עוד נמסר: "דרור היה אב מסור לשלושה ילדים, יהלי (18), נעם (17) ועלמה (13), בן זוג אוהב ליונת אור שנרצחה ב-7 באוקטובר, בן ליובל ודורית אור ואח של אלעד ודנה, שפעלו כל העת לשחרורו מהשבי. נעם ועלמה נחטפו אף הם לעזה והוחזרו לישראל במסגרת עסקת החטופים. קהילת בארי החזיקה כל העת בתקווה כי דרור ישוב בחיים מהשבי לחיק ילדיו, הוריו, אחיו ואחותו. כל יום שעובר הורג את החברים שלנו, את המשפחות שלנו. חייבים לעשות הכול כדי שכל החטופים יחזרו לחיק משפחותיהם, האוויר שלנו נגמר".
3 צפייה בגלריה
יונת אור, בעלת עיונה, בארי
יונת אור, בעלת עיונה, בארי
יונת אור ז"ל
(צילום: סיון מויאל)
דגן פלג, שותפו של אור לניהול מחלבת בארי זה 15 שנים, שיתף בשיחה עם ynet: "קשה לעכל, הייתה לנו עוד תקווה. מכל המידע שזרם אלינו לא הייתה אינדיקציה ברורה מה קרה לדרור. האינדיקציה היחידה על מה שקרה בבית הייתה מהרגע שהילדים שוחררו מהשבי וסיפרו מה היה אצלם ב-7 באוקטובר". פלג סיפר כי כשעלמה ונעם היו בשבי "הם היו בטוחים שההורים חטופים כי הם ראו אותם בחיים בפעם האחרונה".
הוא הוסיף: "15 שנים עבדנו ביחד במחלבה ובשנים האחרונות הוא ניהל אותה. אבל הכול היה בסינגריה, בשותפות, בראש אחד. דרור היה בן אדם של תשוקות, בן אדם של אנשים. מה שאפיין אותו זה בעיקר שיתופי פעולה עם כל מי שהכיר. היו לנו תוכניות מרחיקות לכת במחלבה, ועכשיו הכול התרסק, הכול קרס. אפילו הייתה תקווה קלושה שנרחיב את העסק גם אחרי מה שקרה, אבל כרגע אין אפשרות ואין בכלל מה לחשוב על זה. יום עצוב וקשה מאוד, לי באופן אישי, איבדתי חבר ושותף".
עלמה ונעם נחטפו יחד לעזה מבארי ב-7 באוקטובר, והוחזקו בשבי במשך 50 ימים, כאמור, השניים לא ידעו מה עלה בגורל הוריהם. כששוחררו גילו את הנורא מכל: אם המשפחה יונת נרצחה בטבח בקיבוץ, ואביהם נחטף אף הוא לעזה.
מאז 7 באוקטובר אבד הקשר עם יונת, דרור, נעם ועלמה. שבועיים לאחר המתקפה הרצחנית, התקבלה הבשורה שגופתה של יונת נמצאה. דרור, נעם, ועלמה נחטפו. הבן הבכור יהלי (18), שבאותה העת היה בקומונה באזור הצפון, שם הוא נמצא בשנת שירות, ניצל.
דודם של נעם ועלמה סיפר לכלי תקשורת בעולם לאחר שחרורם כי לאורך תקופת השבי השניים כלל לא ידעו שאמם נרצחה ב-7 באוקטובר. הדוד, אהל בשוראי שמתגורר בפיליפינים, סיפר לרשת CNN כי המחשבה על האיחוד עם אמם חיזקה את השניים במהלך התקופה הממושכת והנוראית בעזה, וכי הם קיבלו את הבשורה המרה רק כששוחררו והתאחדו עם בני משפחתם – בהם אחיהם הגדול יהל.
3 צפייה בגלריה
משפחת אור מקיבוץ בארי
משפחת אור מקיבוץ בארי
משפחת אור
"החלום התנפץ", אמר בשוראי בשיחה עם CNN. "אחותי, אמם, נרצחה ב-7 באוקטובר. הילדים לא ידעו את זה. חשבנו שהם היו ביחד בזמן החטיפה, אבל למעשה הם נפרדו זה מזה מהרגע הראשון. כשהם חצו חזרה את הגבול והתאחדו עם סבתא שלהם ועם אחיהם הגדול, החדשות הראשונות שהם נאלצו להתמודד איתן היו שאימם כבר לא בין החיים. זה היה רגע נוראי וטראומטי עבורם".
גם היום מוחזקים ברצועת עזה 133 חטופים. ב-208 הימים האחרונים התקבלו הודעות על מותם של עשרות מהחטופים, רבים מהם נרצחו כבר ב-7 באוקטובר ואחרים במהלך הימים הקשים בשבי.
פורסם לראשונה: 23:16, 02.05.24