3 צפייה בגלריה
הועדה המסדרת ניר אורבך
הועדה המסדרת ניר אורבך
ניר אורבך
(צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת )
נאמן בקואליציה - אך לא להמשך דרכה: חבר הכנסת ניר אורבך (ימינה) מנהל בימים האחרונים מגעים עם הליכוד שמטרתם להביא לסיום כהונתה של הממשלה הנוכחית. רמז על כך נתן יו"ר ש"ס אריה דרעי, שצייץ בצהריים על "הפתעות שמתקרבות" אחרי אישור העלאת שכר המינימום - ובליכוד זעמו על הדברים.
גורמים פוליטיים התייחסו הערב (רביעי) לנושא ואמרו בשיחה עם ynet כי לאחר השבוע האחרון, שבו נרשם שיא באירועים השליליים מול אורבך שהתפרץ על ח"כ גנאים מרע"מ במליאה בצעקות "הניסוי איתכם נכשל", אורבך עדיין נאמן לקואליציה, אך לא מאמין שאפשר יהיה להחזיק אותה בהרכב הנוכחי. לפי הגורמים, הח"כ המקורב לראש הממשלה נפתלי בנט אף העביר מסרים בנושא בימים האחרונים לאנשי ימינה.
3 צפייה בגלריה
חגיגות 70 שנה לחגיגות המלכה אליזבת
חגיגות 70 שנה לחגיגות המלכה אליזבת
שקד ובני הזוג נתניהו ברמת גן, הערב
יו"ר האופוזיציה ח"כ בנימין נתניהו מציע לאורבך שריון מלא אם הוא מגיע לבדו ללא איילת שקד, ובמקביל תפקיד בתשלום (במקרה של הפרשה) של ראש מטה הציונות הדתית בליכוד, וראש מטה הבחירות של הציונות הדתית בליכוד. ח"כ יריב לוין מהליכוד מנהל את המגעים מול צוות המשא ומתן של ח"כ אורבך שנמצא בדילמה אם לנטוש את שקד. לפי ההערכות, יש זמן למשא ומתן עד לשבוע הבא.
עם או בלי קשר למגעים עם אורבך, אירוע חריג לא פחות התרחש דווקא ברמת גן, שם אירח השגריר הבריטי בישראל את חגיגות 70 שנות המלוכה של המלכה אליזבת. שרת הפנים איילת שקד הגיעה לאירוע כדי לברך בשם הממשלה - ונתקלה ביו"ר האופוזיציה נתניהו ורעייתו, איתם החליפה לחיצות ידיים וחיוכים.
פעילים בליכוד ששוחחו עם אורבך לאחרונה קיבלו את הרושם שהוא איבד את הסבלנות כלפי הממשלה, אף שהוא הולך עם בנט ושקד כבר שנים ארוכות ואף מונה לתפקיד מנכ"ל המפלגה בעבר. הכניסה לקואליציה הייתה קשה לאורבך מלכתחילה, אך הוא החליט להישאר נאמן לברית הפוליטית שלו. עם זאת, כעת נראה שבכוונתו לפרק את השותפות עם רה"מ ושרת הפנים. אורבך סירב להגיב על הדברים.
3 צפייה בגלריה
גדי איזנקוט כנס מכון מדיניות אסטרטגיה אוניברסיטה אוניברסיטת רייכמן בינתחומי הרצליה
גדי איזנקוט כנס מכון מדיניות אסטרטגיה אוניברסיטה אוניברסיטת רייכמן בינתחומי הרצליה
מתכנן להצטרף לפוליטיקה. הרמטכ"ל לשעבר איזנקוט
(צילום: מוטי קמחי)
בתוך כך, ברקע סימני ההתפרקות וההתרופפות של הקואליציה, הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט צפוי להצטרף למערכת הפוליטית. איזנקוט שוחח לאחרונה עם שורה של מקורבים ואמר להם שהחליט להשפיע על הנעשה בישראל מתוך המערכת הפוליטית - וניהל מגעים עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, אולם החליט שלא להצטרף באופן רשמי עד שלא יוכרזו בחירות באופן רשמי. הרמטכ"ל לשעבר שקל להצטרף לפוליטיקה עוד בסיבוב הבחירות הקודם, אך לאחר שיחות עם כמה ראשי מפלגות החליט להמתין עם המעבר לכנסת.