3 צפייה בגלריה
נביל ראנם
נביל ראנם
ההרוג הפלסטיני נביל ראנם
נביל ראנם, פלסטיני בן 53 מכפר ליד שכם, נהרג היום (ראשון) מאש צה"ל לאחר שניסה לחבל בגדר ההפרדה סמוך לקלקיליה. אין נפגעים ישראלים בתקרית. ההרוג מוגדר על ידי צה"ל מנוע כניסה לישראל מבחינה ביטחונית. לפי מקורות פלסטיניים, מדובר בפועל.
לפי צה"ל, כמה פלסטינים הגיעו לגדר המערכת בקו התפר, והחלו לחבל בה עם כלים שהביאו עמם. הלוחמים שהיו במקום החלו בנוהל מעצר חשוד, שהסתיים בירי לעבר הפלסטיני שנהרג.
הצבא עדכן באחרונה את הוראות הפתיחה באש כלפי חוצי קו התפר בגזרת יהודה ושומרון, והן מאפשרות ללוחמים לפתוח בירי לאחר נוהל מעצר חשוד.
מדובר צה"ל נמסר: "לוחמי צה"ל זיהו חשוד שהשחית את גדר הביטחון שבמרחב התפר, סמוך לקלקיליה, בניסיון לחצות לשטח ישראל. הלוחמים פתחו בירי, זוהתה פגיעה. נסיבות המקרה בבירור".
3 צפייה בגלריה
פרצות בגדר ההפרדה באיזור קלקליה
פרצות בגדר ההפרדה באיזור קלקליה
פרצות בגדר ההפרדה באזור קלקליה
(צילום: נדב אבס )
התקרית התרחשת לאחר שבלילה שבין חמישי לשישי נהרגו שלושה חמושים פלסטינים שפתחו באש לעבר כוח מסיירת גולני - ושבועות ספורים לפני הגעתו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, שביקש מישראל לנסות להרגיע את השטח לפני הגעתו.
גורמים בכירים בצה"ל אמרו כי הכוח פעל בצורה מקצועית יוצאת דופן, תוך סיכון חייהם - וכי יש לשקול להעניק לחיילים צל"ש על תפקודם. מדובר באירוע חריג בהקשר הרחב יותר, כיוון שהוא מתרחש כאמור ערב הגעתו של הנשיא האמריקני לאזור. מוושינגטון הגיעה בקשה לקרר את השטח - אותה בקשה שגרמה לביטול הריסת בית המחבל שביצע את הפיגוע בדיזנגוף, שעתיים לפני יציאת הכוחות למשימה.
3 צפייה בגלריה
רכב שנפגע
רכב שנפגע
הרכב שבו נסעו שלושת המחבלים שנורו למוות בג'נין
(צילום: רויטרס )
בלילה שבין שישי לשבת נורתה רקטה לעבר יישובי עוטף עזה. הרקטה יורטה על ידי מערכת כיפת ברזל מבלי לגרום לנפגעים או לנזק. בעקבות ירי הרקטה מהרצועה נשמעה בין היתר אזעקה גם באשקלון - לראשונה מאז מבצע שומר החומות. צה"ל תקף בתגובה כמה יעדים של חמאס בעזה, בהם גם עמדת ארגון הטרור מול נתיב העשרה. ואולם, כמה שעות לאחר התקיפה, החלו עבודות לשיקומה.
הירי מעזה לישראל בסוף השבוע הוא אירוע חריג, ביחס לשנה השקטה שנרשמה מעזה עד כה. צה"ל תקף בתגובה אתר לייצור רקטות במחנה הפליטים נוסייראת - אבל לא הצליח להשמיד לחלוטין את עמדת התצפית של חמאס מול נתיב העשרה.