צעירה בת 19 נפטרה אתמול (רביעי) בבית החולים וולפסון בחולון אחרי שנטלה כדור אופטלגין. לפי ההערכות, הכדור שנטלה גרם לה לתופעת לוואי קשה ונדירה, שהסיכוי לה הוא 1 למיליון, במסגרתה נפגע ונהרס מח העצם. על המקרה פורסם הערב בחדשות 13.
1 צפייה בגלריה
כדור אוקסיקודון
כדור אוקסיקודון
אילוסטרציה
(צילום: Shutterstock)
אופטלגין היא תרופה לשיכוך כאבים והורדת חום, וגורמי הרפואה יבדקו את הקשר שבין נטילת הכדור להידרדרות שהובילה למותה. לפי בית החולים, הצעירה עברה החייאה עוד לפני שהגיעה למוסד הרפואי, שם אושפזה במצב קשה מאוד. רופאי בית החולים נלחמו על חייה, אולם כל הפעולות לא צלחו וכעבור כ-10 שעות נאלצו לקבוע את מותה.
במדינות שונות בעולם, בהן ארצות הברית, נאסר השימוש באופטלגין. בישראל, יש לציין, מדובר בתרופה ללא מרשם.
מחברת טבע, יצרנית אופטלגין, נמסר: "ראשית, נבקש להשתתף בצערה של המשפחה. המידע היחיד שיש בידנו מקורו מהפרסום בטלוויזיה, כך שבהיעדר מידע רפואי מוסמך ממשרד הבריאות, בית החולים או הרופא המטפל אין באפשרותנו להתייחס עניינית. נבקש להדגיש כי דיפירון, החומר הפעיל באופטלגין, משווק בישראל ובמדינות רבות בעולם במשך עשרות שנים ומיליונים רבים של מטופלים משתמשים בו, בכל שנה, לשיכוך כאבים - ביעילות ובבטיחות. יודגש כי אופטלגין עומד בדרישות המחמירות של משרד הבריאות, כמו גם של רשויות בריאות מרכזיות אחרות בעולם".
פורסם לראשונה: 23:51, 09.11.22