1 צפייה בגלריה
ברוך אהרונוב
ברוך אהרונוב
ברוך ארונוב. "בואי, תעשי שורה"
(מתוך פייסבוק)
פרקליטות מחוז דרום הגישה בצהריים (חמישי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד איגור קפלונוב (33), רון גולצמן (29) מאשדוד וברוך ארונוב (36) מאשדוד, בגין האונס הקבוצתי בבת 14 וחצי שברחה מפנימייה ונוצלה באכזריות על ידם.
מחקירת המשטרה שהוביל רס"ר שוקי מימוני, ראש צוות תשאול בתחנת אשדוד יחד עם חוקרי המחלק, עלה כי באפריל 2015 ברחה הצעירה מהפנימייה שבה התגוררה, ומאחר שלא היה לה לאן ללכת ניסתה להגיע לידיד באזור הדרום כדי להעביר אצלו את סוף השבוע. בדרכה לשם פגשה הצעירה בנהג המונית ארונוב, וביקשה ממנו סיוע להגיע למחוז חפצה. נהג המונית התעלם מבקשתה ונסע למלון "חופי ים" באשדוד, כשבדרך עצר לרכוש קוקאין.
ארונוב השקה אותה באלכוהול ואף הדגים לה איך צורכים את הקוקאין. "בואי, תעשי שורה", אמר לפני שגלגל עבורה סיגריה ומזג לה וודקה. כתוצאה מהשימוש בסמים ובאלכוהול הנערה הפכה מטושטשת, והוא ניצל זאת כדי לאנוס אותה ולבצע בה מעשה סדום. בזמן שהיא לא מסוגלת להתנגד, קרא ארונוב לחבריו והזמין אותם למלון כדי לאנוס אותה יחד איתו. במהלך החקירה איתרה המשטרה גם תמונות מאותו הערב במלון, ובזמן שקפלונוב אנס את הנערה חבריו צחקו וקראו לעברו קריאות עידוד.
בשלב מסוים, אחד הנאשמים אף צילם סלפי יחד עם קפלונוב בעודם מחייכים, כשהנערה שוכבת עירומה ברקע. בתמונות אחרות שנמצאו נראתה הנערה מנסה למנוע את הצילום עצמו. לאחר כמה שעות, אמרו בפרקליטות, עזבו הנאשמים את החדר והותירו את המתלוננת לבד בחדר, כשהיא שרויה עדין תחת השפעת הסמים והאלכוהול.
לפני כשבועיים וחצי הגישה הקורבן תלונה במשטרה - והצליחה לזהות את גולצמן במסדר זיהוי. שניים מהנאשמים קשרו את עצמם ואת ארונוב למקרה. לגולצמן וארונוב מיוחסות עבירות אונס ומעשה סדום וכן עבירה של פגיעה בפרטיות, ולארונוב מיוחסת בנוסף גם עבירת הדחת קטין לסם.
לאחרונה היא סיפרה בשיחה עם ynet: "ניגשתי למשטרה בחששות ולחצים ולא האמנתי שיכול לצאת מזה משהו. ניגשתי באמונה שאני סוגרת מעגל קודם כל עם עצמי - ומה שיקרה יקרה. אף שזו תקופה לא קלה ואני עוברת טלטלות, אני שמחה שהצלחתי לאזור אומץ ולספר. האירוע הזה הלך איתי וסחבתי אותו לבד. אני מודה לאנשים הטובים שליוו אותי, עזרו לי ותמכו בהגשת התלונה. הם מלאכים. לא הייתי עושה את זה בלעדיהם. המשטרה עשתה עבודה מדהימה".
עו"ד רוני אלוני סדובניקעו"ד רוני אלוני סדובניקצילום: אלכס מורוזוב
עו"ד אלוני-סדובניק מסרה בתגובה: "שוטרי מרחב לכיש ופרקליטות מחוז דרום פעלו בצורה מעוררת השראה מבחינה משפטית. הם נהגו במתלוננת בכבוד יוצא מן הכלל. על רקע הענישה המקלה של מערכת המשפט בעבירות מין אני רואה חשיבות לאישום החמור של הדחת קטין לשימוש בסם, שהעונש עליו מהחמורים בספר החוקים".
רס"ר שוקי מימוני, ראש צוות תשאול בתחנת אשדוד, אמר כי "מדובר בתיק חמור ומורכב מאוד שהתרחש בשנת 2015, שבמרכזו עומדת קטינה שנוצלה באופן אכזרי על ידי הנאשמים, שבמשך זמן רב עשו בה כרצונם, כל זאת תוך שהיא במצב בו אינה יכולה להתנגד להם. מהרגע הראשון התנהלנו מול המתלוננת ברגישות הנדרשת וליווינו אותה באופן צמוד לאורך כל התנהלות החקירה. הפעלנו את כלל היכולות והכלים הטכנולוגיים שעומדים לרשות המשטרה, על מנת להגיע לקצה חוט באשר לזהותו של הנאשם שפגש בקטינה לראשונה, ומשם הגענו לזהותם של שני הנאשמים הנוספים, ובמקביל לעימותים בין המתלוננת לנאשמים, המשכנו באיסוף הראיות תוך חדירה למכשירים הניידים שלהם, שם איתרנו ראיות זהב ותמונות שצולמו ע"י חלקם ביום המקרה עצמו".