צלם ynet ו"ידיעות אחרונות" יריב כץ הותקף הבוקר (חמישי) על ידי שוטרי מג"ב בזמן שהגיע לצלם במסגרת עבודתו מחוץ למיון בבית החולים בילינסון בפתח תקווה. כץ, שנפצע ודימם כתוצאה מהתקיפה, סיפר כי "הפילו אותי על הכביש, הכו אותי, הצמידו את הפנים שלי לכביש כשהברך של השוטר על הראש שלי".
1 צפייה בגלריה
לוחם מג"ב הפצוע מגיע למרכז הרפואי מאיר מבילינסון
לוחם מג"ב הפצוע מגיע למרכז הרפואי מאיר מבילינסון
הצלם יריב כץ ותמונה שצילם באזור בית החולים
(צילום: יריב כץ)
לדברי כץ, "צילמתי צילום כללי של האמבולנס, שמסביבו צוותים רפואים. בתמונה היו גם שני לוחמי מג"ב. צילמתי 'צילומי אווירה'. לוחם מג"ב שראה אותי מצלם צעק: 'אל תצלם', ודרש את הטלפון. אמרתי לו שאני עיתונאי והוא התנפל עליי וניסה לחטוף את הטלפון. החזקתי אותו חזק".
בהמשך תיאר כץ כי "הוא השכיב אותי בכוח על האספלט כשאני עם הפנים והבטן עליו. הוא נתן לי בעיטות ומכות וכל הזמן הצמיד את הראש שלי לאספלט בכוח עם הברך שלו. הוא ביקש תעודת עיתונאי, אמרתי לו שהתעודה בטלפון והוא מתחתיי, אבל זה לא עזר.
"הם תקפו אותי במשך דקות ארוכות והצמידו אותי בכוח לאספלט. כל הזמן הזה שוטרים עמדו מסביב ולא עשו כלום. עוכבתי לחקירה על ידי המשטרה. לאחר שיחה עם דובר מג"ב הסכמתי להראות לשוטרים את התמונות שצילמתי ולמחוק תמונות של מג"בניקים. נפצעתי במצח וביד ויש לי דימום. אני עדיין לא מרגיש את הכאב של המכות היבשות שקיבלתי, בהמשך ארגיש".
כותב שורות אלו, שהיה עד לחלק מהאירוע, מעיד ששמע צעקות וראה את הצלם שוכב על בטנו על הכביש. מעליו היו שלושה שוטרי מג"ב שחבטו בו והצמידו אותו לכביש, והברך של אחד מהם הצמידה אותו לאספלט. יריב כל הזמן צעק: 'אני עיתונאי'. כשניסיתי לצלם מיד צעקו עליי מג"בניקים לא לצלם, ומאבטחי בית החולים - שזה לא תפקידם - מנעו ממני לצלם והרחיקו אותי מהמקום.
בתגובה לדברים, במשטרה תקפו את "מי שבוחר לסכן את חייהם של לוחמים שמלווים את חבריהם או להצדיק התנהגות פרובוקטיבית שכזאת", והוסיפו: "הצלם החל לצלם את הפצוע ואת המסתערבים שליוו אותו כשהם בפנים חשופות, אותם לוחמים שמוקדם יותר פינו את חבריהם תחת אש כשנפגעו בפעילות. מדובר בלוחמים מיחידה מסווגת שחשיפתם מהווה סכנת חיים ממשית.
"הלוחמים ביקשו ממנו שלא לצלם, הוא בתגובה החל לברוח ברחבת חניית ביה"ח מבלי להזדהות כעיתונאי או להעתר לבקשתם. הלוחמים תפסו את הצלם שנפל לרצפה כשניסה לחמוק מהם ועיכבו אותו, כל זאת כשמסרב להזדהות בפניהם. זמן קצר לאחר הזיהוי שלו שוחרר".
למרות התגובה, מערכת ynet ו"ידיעות אחרונות" עומדת על כך שכץ הזדהה כעיתונאי.
מארגון העיתונאים והעיתונאיות נמסר: "אנחנו מגנים בכל תוקף את האלימות הקשה של השוטרים. תגובת המשטרה לתקיפתו האלימה של יריב כץ, צלם ידיעות, בידי קבוצת שוטרים, מעידה על חוסר הבנה מוחלט בתפקידו של העיתונאי. במקום להתנצל בפני יריב שחטף מכות קשות משוטרי מג״ב רק כי ביצע את עבודתו העיתונאית, בוחרת המשטרה לתת גיבוי למקרה של אלימות קשה וחסרת הצדקה ועוד להאשים ברוב חוצפה את העיתונאי על כך שביצע את עבודתו העיתונאית.
"אנחנו דורשים ממשטרת ישראל לחזור בה מהתגובה המבזה, להתנצל בפני העיתונאי ולנקוט צעדים נגד השוטרים שהיו מעורבים בתקרית האלימה".