סיבות אישיות או סכסוך עם שרה נתניהו? יאיר קספריוס, מנהל הלשכה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, יצא לפני כמה ימים ל"חופשת צינון" בנסיבות יוצאות דופן.
בלשכת ראש הממשלה טוענים כי קספריוס יצא לחופשה מסיבות אישיות-משפחתיות, ואולם – גורמים בלשכת נתניהו טוענים שהעזיבה קשורה גם למשבר אמון עם רעיית ראש הממשלה, בעקבות חשיפת התכתבות פנימית שבה כתב קספריוס דברים על שרה נתניהו.
1 צפייה בגלריה
יאיר קספריוס, שרה נתניהו
יאיר קספריוס, שרה נתניהו
הסתכסכו? קספריוס ושרה נתניה
(צילום: שלו שלום)
קספריוס מלווה את בני הזוג נתניהו כבר 15 שנה והוא נחשב לאיש הקרוב ביותר לראש הסגל בלשכת ראש הממשלה, צחי ברוורמן. יש אף הטוענים שברוורמן הוא זה ש"הקריב" את קספריוס וזרק אותו לכלבים. בלשכת נתניהו אמרו בתגובה שהדברים אינם נכונים. גם קספריוס עצמו הגיב: "קשקוש מוחלט. לא היה ולא נברא", טען.
עם זאת, מאחורי הקלעים יש חילופי האשמות בתוך לשכת נתניהו. ההאשמות מתמקדות בהדלפות שפוגעות בראש הממשלה וברעייתו, ומעורבותה בהחלטות שונות, ואפילו נשמעים דיבורים על הצורך בבדיקת פוליגרף לכל היועצים. לשכת ראש הממשלה הכחישה שיש כוונה לבצע בדיקות פוליגרף.
שרים המקורבים ללשכה אומרים כי לשכת נתניהו הפכה ל"קן צרעות" וכי היא בדרך להתפרקות והרכבה מחדש. "יכול להיות שזה ייקח זמן בגלל המלחמה אבל נתניהו מבין שחייבים שם שינוי", אמרו. העיתונאי יאיר שרקי דיווח שראש הממשלה אף שוקל להחליף את מנכ"ל המשרד יוסי שלי. בנוסף, מאחורי הקלעים מופצות בימים האחרונים שלל שמועות שגם ברוורמן בדרך החוצה, אך ברוורמן עצמו הכחיש ואמר כי "לא היו דברים מעולם".
שרים בליכוד סיפרו שנתניהו שוקל שינויים גם בצוות הדוברות שלו, בשל רצף התגובות האחרונות שיצאו מהדוברות, והאחרונה שבהן בעניין אסון מירון.