גבר בן 45 נדקר למוות אמש (שישי) בבניין מגורים ברחוב סמולנסקין בקריית אתא. צוות מד"א מצא אותו מחוסר הכרה בחדר מדרגות בקומה השלישית בבניין. בתום פעולות החייאה נאלץ הצוות לקבוע את מותו.
המשטרה פתחה בחקירה בחשד לרצח, ועצרה צעיר בן 24, פיזיותרפיסט מכאבול שבגליל המערבי שאינו מוכר למשטרה. הרקע למעשה הוא ככל הנראה מפגש שהשתבש בין החשוד למנוח. מפרטי חקירה ראשוניים עלה כי השניים היו חברים וכי החשוד הגיע לבקר בביתו של הקורבן בשעות הערב והשניים אכלו ושתו לשוכרה. בשלב מסוים במהלך דין ודברים ביניהם, לאחר שהמנוח אמר דבר מה, לקח החשוד סכין ודקר את חברו למוות. החשוד נחקר בשעות הלילה, הודה ברצח והביע חרטה. הוא היה זה שדיווח על פציעתו של המנוח, ולאחר מכן עזב את הזירה אך נלכד בידי השוטרים תוך זמן קצר. המשטרה תבקש להאריך את מעצרו.
4 צפייה בגלריה
הזירה בקריית אתא
הזירה בקריית אתא
"נמצא מחוסר הכרה בחדר מדרגות". הזירה בקריית אתא
(צילום: דוברות המשטרה)
4 צפייה בגלריה
הזירה בקריית אתא
הזירה בקריית אתא
(צילום: דוברות המשטרה)
עוד עלה מהחקירה כי במהלך השנה האחרונה המנוח נחקר בחשד לפרשת הונאה שבה היה מעורב לכאורה.
הדיווח הראשוני התקבל בשעה 21:35 במוקד 101 של מד"א במרחב כרמל על "פצוע מאירוע אלימות ברחוב סמולנסקין בקרית אתא". נמסר תחילה כי "חובשים ופרמדיקים של מד"א מעניקים במקום טיפול רפואי לגבר כבן 40 מחוסר הכרה". כאמור, בהמשך נקבע מותו.
4 צפייה בגלריה
הזירה בקרית אתא
הזירה בקרית אתא
הרקע לאירוע פלילי, המעורבים מוכרים למשטרה
(צילום: אסף מגל)
4 צפייה בגלריה
הזירה בקרית אתא
הזירה בקרית אתא
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
פרמדיק מד"א מיכאל יוחנוב, שהגיע לזירה, סיפר: "הפצוע שכב בחדר המדרגות כשהוא מחוסר הכרה עם פציעה חודרת בגופו. הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה אבל הפציעה שלו הייתה אנושה ובסופן נאלצנו לקבוע את מותו".
זמן קצר לאחר מכן דיווחו במד"א על אירוע דקירה בשדרות דוד בן גוריון במרינה באשקלון. צוות מד"א פינה גבר בשנות ה-30 לחייו במצב בינוני לבית החולים ברזילי בעיר. פרמדיק מד"א איתן לסרי שטיפל בפצוע בזירה אמר: "הפצוע התהלך במרינה כשהוא בהכרה וסובל מפציעה חודרת ומדממת בגופו. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וחבישות ופינינו אותו להמשך טיפול בבית החולים כשמצבו בינוני".
פורסם לראשונה: 22:15, 23.09.22