האינטרפול, ארגון השיטור הבינלאומי, בחר היום (ה') בדמות שנויה במחלוקת לראשות הארגון: גנרל אחמד נאסר אל-ראיסי, המפקח הכללי של משרד הפנים באיחוד האמירויות, נבחר לכהונה בת ארבע שנים כנשיא. הוא נבחר לתפקיד בכינוס השנתי של האינטרפול, שהתקיים באיסטנבול.
ארגוני זכויות אדם מאשימים את אל-ראיסי במעורבות בעינויים ובמעצרים שרירותיים באיחוד האמירויות. בעקבות הטענות לעינויים, בחמש מדינות הוגשו למשטרה תלונות נגד אל-ראיסי – כולל בצרפת, שבה נמצא מטה האינטרפול, ובטורקיה, שם התקיימה ההצבעה על מועמדותו.
3 צפייה בגלריה
 גנרל מ איחוד האמירויות נבחר ל נשיא ה אינטרפול
 גנרל מ איחוד האמירויות נבחר ל נשיא ה אינטרפול
הגנרל האמירתי אל-ראיסי
במהלך קמפיין הבחירות שלו נפגש אל-ראיסי עם מחוקקים וגורמי ממשל ברחבי העולם, והתפאר ברזומה שלו ובתארים אקדמיים שקיבל בבריטניה ובארה"ב. בטור דעה שכתב לעיתון הממלכתי באבו דאבי אמר אל-ראיסי שהוא מעוניין להפוך את ארגון השיטור הבינלאומי למודרני יותר, וציין את תפקידה של איחוד האמירויות בזירה הטכנולוגית וכמי ש"בונה גשרים" בקהילה הבינלאומית.
אל-ראיסי מחליף בתפקיד את קים ג'ונג יאנג מדרום קוריאה, שהיה סגנו של הנשיא מנג הונגווי. ב-2018, כשהגיע לביקור במולדתו סין, מנג נעלם. לאחר מכן נחשף שבייג'ינג עצרה אותו, והוא הואשם בשוחד ובעבירות נוספות. באוקטובר הודיע האינטרפול שמנג התפטר מתפקידו.
3 צפייה בגלריה
ה נשיא החדש של האינטרפול בכינוס השנתי שהתקיים ב טורקיה
ה נשיא החדש של האינטרפול בכינוס השנתי שהתקיים ב טורקיה
אל-ראיסי בכינוס שנערך בטורקיה
(צילום: AFP)
כהונתו של קים כנשיא האינטרפול הייתה אמורה להסתיים ב-2020, אך הוארכה. בעקבות מגפת הקורונה, בשנה שעברה לא נערך כינוס שנתי של ארגון השיטור הבינלאומי והבחירות היו רק כעת.
חברים בפרלמנט האירופי הזהירו החודש את נשיאת הנציבות האירופית, אורסולה פון דר ליין, מבחירתו של אל-ראיסי לראשות האינטרפול. "בחירתו של גנרל אל-ראיסי עלולה לפגוע במשימות ובמוניטין של הארגון, ולפגוע בצורה משמעותית ביכולת שלו לבצע את מטלותיו ביעילות".
3 צפייה בגלריה
גנרל מ איחוד האמירויות נבחר ל נשיא ה אינטרפול
גנרל מ איחוד האמירויות נבחר ל נשיא ה אינטרפול
מחוקקים בפרלמנט האירופי הזהירו: "בחירתו עלולה לפגוע במוניטין של הארגון וביכולת לבצע משימות"
(מטוויטר )
מי שאחראי על הניהול השוטף של האינטרפול הוא המזכ"ל, יורגן שטוק הגרמני. תפקידו של הנשיא הוא לפקח על ההתנהלות, להתוות מדיניות ולעמוד בראש הפגישות של בכירי האינטרפול.
בכינוס, שנמשך שלושה ימים, השתתפו כ-470 ראשי משטרה, שרים וגורמי ממשל מכ-160 מדינות. שלשום אישרו הנציגים לצרף לארגון את מיקרונזיה, ובכך עלה מספר המדינות החברות ל-195.