3 צפייה בגלריה
(צילום: אלכס קולומויסקי, EPA)

כמעט 8 ימים אחרי ההודעה על ההחלטה להעביר את שר הביטחון מתפקידו, התייחסות לאי-ההחלטה: בסביבתו של ראש הממשלה אמרו בצהריים (שני) כי "לאור המצב הביטחוני המתפתח, ראש הממשלה נתניהו יידרש לעניין שר הביטחון רק בהמשך".
ההתייחסות מסביבת ראש הממשלה, המאותתת על השהיה, מגיעה כאמור ברקע פיטוריו של יואב גלנט מתפקיד שר הביטחון, שטרם נכנסו לתוקף. נתניהו פיטר את גלנט בערב יום ראשון בשבוע שעבר לאחר שהשר קרא לעצור את חקיקת המהפכה המשפטית. פיטוריו של גלנט לאחר אזהרתו, שהגיעה בשיאה של תקופה ביטחונית רגישה, עם פיגועים ובפתיחת חודש הרמדאן, הביאו להצתת מחאות נרחבות ברחבי הארץ באותו ערב.
3 צפייה בגלריה
מחאה תל אביב
מחאה תל אביב
המחאה באיילון לאחר ההודעה על פיטורי גלנט
(צילום: רויטרס)
העברתו של גלנט מתפקיד שר הביטחון טרם התבצעה מאחר שנתניהו עדיין לא העביר לו מכתב פיטורים. עם זאת, לפי שעה, נראה שגלנט צפוי להישאר בתפקידו, למרות שטרם נקבעה שיחה או פגישה בינו לבין נתניהו. גלנט צפוי להתנצל על האופן שבו התנהל באזהרתו - נאום בזמן שנתניהו שהה בחו"ל - אבל מנגד לא צפוי להתנצל על מהות הדברים. נתניהו טוען כי גלנט נרמל סרבנות - דבר שעליו גלנט לא מוכן להתנצל. במגעים בין השר גלנט לראש הממשלה בנימין נתניהו מתווך יו"ר ש"ס אריה דרעי.
יו"ר המחנה הממלכתי ושר הביטחון לשעבר בני גנץ מתח ביקורת על התנהלותו של נתניהו, וקרא לו להודיע מיד כי גלנט נשאר בתפקידו. "דווקא בגלל האתגרים הביטחוניים, על נתניהו להודיע על כך מיד. ביטחון ישראל הוא לא אודישן להצגה או לסרט. אזרחי ישראל צריכים שר ביטחון קבוע. לא בהמשך, עכשיו", אמר.
3 צפייה בגלריה
 ליברמן: "נתניהו עסוק במשחקי אגו על נוסח ההתנצלות של גלנט". גנץ: "אנחנו צריכים שר ביטחון קבוע"
 ליברמן: "נתניהו עסוק במשחקי אגו על נוסח ההתנצלות של גלנט". גנץ: "אנחנו צריכים שר ביטחון קבוע"
ליברמן: "נתניהו עסוק במשחקי אגו על נוסח ההתנצלות של גלנט". גנץ: "אנחנו צריכים שר ביטחון קבוע"
(צילום: יואב דודקיץ')
יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן תקף את נתניהו כי "עבר כבר שבוע והוא עדיין עסוק במשחקי כבוד ואגו. בזמן שהמצב הביטחוני כה רגיש, במקום לכנס את הקבינט המדיני-ביטחוני לדיון מקיף ומעמיק, ראש הממשלה עסוק בלנהל משא ומתן מביש על נוסח ההתנצלות של גלנט בפניו". ליברמן הדגיש: "אין דבר מזיק יותר למערכת הביטחון מאי-יציבות ואי-ודאות לגבי זהותו של שר ביטחון קבוע. נתניהו, משחקי הכבוד הללו הם על חשבון ביטחונם של אזרחי ישראל".
ההודעה על פיטוריו של גלנט הביאו כאמור למחאות ספונטניות חסרות תקדים, כשאלפי מפגינים חסמו את נתיבי איילון, ובמקביל הפגינו גם כ-3,000 בני אדם מתחת למעונו של נתניהו בירושלים, ואף פרצו מחסום משטרתי ראשון לכיוון המעון. הפיטורים הביאו גם להצטרפות של גורמים משמעותיים למחאה נגד המהפכה המשפטית, כשיו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד הודיע על שביתה עד לעצירת החקיקה וביטול הפיטורים במסיבת עיתונאים מיוחדת, לצד בכירי המשק.