קטאר התייחסה היום (שלישי) למשא ומתן בין ישראל לחמאס, ומסרה כי הם "מעולם לא היו קרובים יותר להסכם". בינתיים, חליל אל-חיה, סגנו של מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר, אמר בהצהרה לתקשורת כי "אנו עדיין ממתינים לתגובת הכיבוש בנוגע להסכם ההפוגה ההומניטרי".
1 צפייה בגלריה
איסמעיל הנייה, מוחמד בן עבד א-רחמן אאל ת'אני, ובנימין נתניהו
איסמעיל הנייה, מוחמד בן עבד א-רחמן אאל ת'אני, ובנימין נתניהו
מנהיג חמאס, ראש ממשלת קטאר ונתניהו
(צילום: דנה קופל, Dalati Nohra/Lebanese Official Government via AP, AP /Jacquelyn Martin, Pool)
הכותרת
המסרים השקטים של מוחמד בן סלמאן
21:52
לדברי אל-חיה, "מסרנו את תגובתנו למתווכים המצרים והקטרים. הם עושים מאמצים משמעותיים להגיע להסכם הפסקת אש הומניטרית".
משרד החוץ של קטאר הדגיש כי המדינה "מחויבת לסייע למאמצים של ועדת השרים בסיור הבינלאומי (ועדת שרי חוץ שהוקמה בהחלטת הפסגה הערבית-איסלאמית) להגעה להסכם הפסקת אש". במשרד ציינו בנוסף כי "התיווך הקטארי נמצא בשלב הסופי ובנקודה הקרובה ביותר להגעה להפסקת אש. אין לנו הסכם סופי בנושא, אך נודיע על הפרטים מיד כשיהיה".
לפי המשרד, "הדלפות לא משרתות את הגישור ואת הדרך להפסקת האש. אנחנו קרובים להגיע להסכם". במשרד התייחסו גם לפסגה של נציגי מדינות מועצת שיתוף הפעולה של מדינות המפרץ הערבי (GCC) שתתקיים בדוחא בחודש הבא, והסבירו כי היא "תעסוק במצב בעזה. הסיוע הקטארי נמשך וחלק גדול ממנו נכנס לרצועה".
עוד נמסר כי "קטאר עושה מאמצים רבים שהביאו להוצאת קבוצה גדולה של אזרחים זרים מרצועת עזה. לא נקבל הגירת פלסטינים ואי אפשר לקשור זאת לסיוע. העדיפויות העליונות כרגע הן הפסקת המלחמה וההיבט ההומניטרי בעזה".
מוקדם יותר היום אמר מנהיג חמאס איסמעיל הנייה כי הארגון וישראל "קרובים להגיע להסכם הפסקת אש, אפילו כשהמתקפה הקטלנית על רצועת עזה נמשכת ובזמן שטילים משוגרים לעבר שטח ישראל". מטעמו של הנייה לא נמסרו פרטים נוספים, אך חבר הלשכה המדינית של חמאס עיזאת א-רישק אמר לרשת אל-ג'זירה כי המגעים בין הצדדים מתרכזים במשך הפסקת האש הצפויה במסגרתם, בהסדרים להעברת סיוע לרצועה ובחילופי בני הערובה הישראלים שמוחזקים בידי חמאס בתמורה לאסירים פלסטינים שכלואים בישראל.