"הוא לא היה המטרה": יוסף חלמי יוסף, צעיר בשנות ה-20 לחייו מהמועצה המקומית דבוריה שבגליל התחתון, נרצח ביריות בזמן שהתארח אצל חבריו. חמושים פרצו למתחם שבו שהה והחלו לירות לכל עבר - כשאחד הקליעים פגע ביוסף, ופצע אותו באורח קשה. הוא פונה למרכז הרפואי לגליל בנהריה, אך במהלך הלילה נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.
יוסף הוא הנרצח ה-74 בחברה הערבית מתחילת השנה, וזהו הרצח הראשון בדבוריה בעשור האחרון. הוא בילה עם שלושה מחבריו, וכשהחמושים פרצו למקום לא ניסה להימלט מאחר שלא חשד שירצו לפגוע בו.
החובש משה הוך ממד"א אמר אתמול כי "הגענו למקום וראינו את הפצוע מחוסר הכרה ועם פציעות חודרות בגופו. הכנסנו אותו לניידת טיפול נמרץ, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים בשטח שכלל חבישות, עצירת דימומים ומתן תרופות ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קשה ולא יציב".
1 צפייה בגלריה
יוסף חלמי יוסף
יוסף חלמי יוסף
יוסף חלמי יוסף
קרוב משפחה של יוסף אמר כי הוא משוכנע שיוסף לא היה היעד של המתנקשים. "בימים האלה כולנו בסכנת חיים, גם החפים מפשע", אמר ל-ynet. תושבים אחרים אמרו כי "הוא אדם מכובד שמעולם לא הסתכסך. איש ישר שמעולם לא אמרו עליו דברים רעים. רצחו אותו בטעות". לדבריהם, למרות שלא היה רצח בשנים האחרונות ביישוב, בחודשים האחרונים נפצעו קרוב ל-20 תושבים מירי באורח בנינוני וקשה - ושום צעד לא ננקט כדי להרגיע את הרוחות.
אמש נורה בן 29 שנפצע באורח בינוני עד קשה בג'דידה מכר שבגליל המערבי. המשטרה אספה ממצאים מהזירה ופתחה בסריקות אחר היורים שטרם נתפסו. גם בוואדי ערה נורה גבר ונפצע באורח בינוני.
במהלך הלילה נפצע גם נער בן 17 מאום אל-פחם מירי שנפתח לעברו מרכב חולף סמוך למחלף עירון. המשטרה לא עצרה עדיין חשודים ופתחה בסריקות אחר היורים. הנער פונה לבית החולים הלל יפה בחדרה.