לאחר יותר מ-17 שעות של שקט - שוב אזעקות ביישובי עוטף עזה: אזעקה הופעלה הערב (יום א') בשעה 18:33 בעקבות זיהוי ירי מרצועת עזה. האזעקה הופעלה באזור התעשייה הדרומי אשקלון, בזיקים ובנתיב העשרה.
2 צפייה בגלריה
ירי מרצועת עזה
ירי מרצועת עזה
ירי מרצועת עזה. ארכיון
( צילום: AFP )
מדובר צה"ל נמסר כי רקטה אחת התפוצצה בשטח פתוח. אין נפגעים ולא נגרם נזק. מערכת כיפת ברזל לא הופעלה. האזעקה נשמע בזמן שמרבית מתושבי עוטף עזה שבו לבתיהם במהלך היום, אחרי שהתפנו עם פתיחת מבצע "מגן וחץ". ערוץ אל-ג'זירה דיווח כי מקור בחמ"ל המשותף של ההתנגדות אמר כי טיל שוגר מעזה כתוצאה מפגם טכני, וההתנגדות מאשרת את מחויבותה להפסקת האש.
כשעה לאחר מכן הגיעה התגובה. מצה"ל נמסר כי טנקים של צה"ל תקפו לפני זמן קצר שתי עמדות צבאיות של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה.

הירי מרצועת עזה התרחש זמן קצר לאחר שאבו חמזה, הדובר הצבאי של גדודי אל קודס של הג'יהאד האיסלאמי, התייחס למבצע שהסתיים: "גישתו של האויב להתנקש במנהיגים כמדיניות לסיום מפעל ההתנגדות - הפכה לחסרת תועלת. כיום, לאחר רצח המנהיגים השהידים, אנו מרגיעים את עמנו ואת ציבור ההתנגדות כי מנהיגים חדשים החליפו אותם במהלך הקרב ומלאו את תפקידם. המנהיגים החדשים סיימו את קרב במטח רקטות בעורף, כמסר והצדעה לשהידים שלנו ואישור שהמנגנון הצבאי שלנו במיטבו".
האזעקה האחרונה במסגרת מבצע "מגן וחץ" נשמעה אמש בעוטף ב-23:11, בעקבות זיהוי שני שיגורים משטח הרצועה. כיפת ברזל יירטה אחד מהם, הרקטה הנוספת התפוצצה בשטח פתוח. מעט לפני חצות החל צה"ל לתקוף בתגובה מטרות של הג'יהאד האיסלאמי. בפיקוד העורף עדכנו את ההנחיות, והודיעו כי הבוקר לא יתקיימו לימודים רק בעוטף עזה. אלו ההנחיות המעודכנות.
בצה"ל החלו לסכם היום את המבצע ברצועה, שהסתיים עם הפסקת אש לאחר חמישה ימי לחימה שכללו יותר מ-1,400 שיגורי רקטות, שמהן כ-1,100 חצו לשטח ישראל. 473 מהרקטות יורטו, בעוד שב-127 מקרים אחרים מערכות ההגנה האווירית לא הצליחו ליירטן. בסך הכל רשמה כיפת ברזל 95.6% הצלחה לאורך המבצע. במהלך מגן וחץ בוצעו גם שני יירוטים על ידי מערכת "קלע דוד". היירוט השני, של ירי לכיוון בית שמש, בוצע לאחר שיח מבצעי קצר בין צוותי קלע דוד וכיפת ברזל, שבסיומו הוחלט כי המערכת החדשה יותר תיקח על עצמה את משימת היירוט.
2 צפייה בגלריה
ירי רקטות מעזה
ירי רקטות מעזה
ירי רקטות מעזה, אתמול
(צילום: AFP)
בחיל האוויר ציינו בסיפוק את רמת הדיוק של הפגיעות במטרות לאורך המבצע, שנמשך על פני 116 שעות וכלל 4,000 שעות טיסה של כלי טיס מופעלים מרחוק. זאת לאחר פעילות אווירית מוגברת של החיל בחודשיים האחרונים בכל המזרח התיכון, שכללה שמונה מבצעים שונים בגזרה הצפונית.
במשך מבצע "מגן וחץ" חיל האוויר הטיל כ-400 פצצות ברצועה, ובין מאות התקיפות, כ-115 מהן בוצעו על ידי כלי טיס בלתי-מאוישים. בסך הכל הותקפו בעזה כ-289 מטרות. בצה"ל אמרו כי ימי הלחימה בוצעו היטב מבחינת כמות המחבלים הבכירים שחוסלו - שישה במספר, ובהם שלושת מפקדי הג'יהאד ברצועה שחוסלו במכת הפתיחה בלילה שבין שלישי לרביעי בשבוע שעבר.