שני ברדיצ'בסקי התחשמלה למוות ב-2017 במקלחת בדירה בטירת כרמל, שישה ימים לאחר חתונתה. כתב אישום הוגש נגד ה"חשמלאי" שניתק את ממסר הפחת בדירה וגרם להתחשמלות, הוא הורשע בגרימת מוות ברשלנות - ונידון לתשעה חודשי מאסר בפועל שירוצו בדרך של עבודות שירות. כעת הפרקליטות מערערת על קולת העונש, ודני, שהיה בעלה של שני, אמר ל-ynet: "זה צעד קטן לעבר המטרה ואל הצדק שצריך להיעשות וגם להיראות".
האסון אירע באוגוסט 2017, כשבוע אחרי חתונתם של שני ודני ברדיצ'בסקי, שעברו להתגורר בדירה שבועיים לפני כן. שני בת ה-24 נכנסה למקלחת, פתחה את זרם המים, ספגה מכת חשמל, התמוטטה ואיבדה את הכרתה. בעלה דני שחזר מבית הכנסת הבחין באשתו ללא הכרה והתקשר למד"א - אך כל מאמצי צוות ניידת טיפול נמרץ להצילה לא הועילו.
בתום חקירה משטרתית, פרקליטות מחוז חיפה החליטה להגיש כתב אישום לבית משפט השלום בעיר נגד אליהו יחיא (66) מטירת כרמל, נהג משאית במקצועו ששימש כאיש תחזוקה בדירה מטעם משכיר הדירה. הפרקליטות טענה כי יחיא ביצע עבודות חשמל רשלניות מבלי שהייתה לו הכשרה מתאימה ומבלי שהחזיק ברישיון חשמלאי, ואלה הובילו לאסון ולמותה של שני.
3 צפייה בגלריה
שני ברדיצ'בסקי
שני ברדיצ'בסקי
שני ברדיצ'בסקי ז"ל
(באדיבות המשפחה)
3 צפייה בגלריה
שני ברדיצ'בסקי ז"ל
שני ברדיצ'בסקי ז"ל
התחשמלה למוות שישה ימים לאחר חתונתה. שני ברדיצ'בסקי
(באדיבות המשפחה)
יחיא, שמיוצג על ידי עו"ד רונן חליוה, הורשע לפני כשבועיים על פי הודאתו בעבירה של גרימת מוות ברשלנות. יחיא הביע צער על מעשיו והסביר כי פעל בחוסר זהירות ומבלי שהקדיש חשיבה מספקת להשלכות מעשיו.
בגזר הדין קבעה השופטת אורית קנטור כי יחיא ביצע פעולות רשלניות לאחר שנטרל ללא ידיעת השוכרים את מפסק הפחת בדירה, ובכך חשף את הדיירים לסכנה של פגיעה חשמלית קטלנית, כפי שאכן קרה. בנוסף קבעה השופטת כי יחיא היה מודע לקיומה של הבעיה במערכת החשמל, אך נמנע מלהזהיר את הדיירים בדבר הסיכון בשימוש בחשמל בדירה, במיוחד כשנטרל את מפסק הפחת.
השופטת גזרה על יחיא תשעה חודשי מאסר בפועל שירוצו בדרך של עבודות שירות, כמו גם מאסר על תנאי. היא ציינה בין השאר כי החליטה לאמץ את המלצת שירות המבחן לא לשלוח את יחיא לבית הסוהר על בסיס הודאתו, החרטה שהביע ומצבו הבריאותי שהתדרדר מאז האירוע ומצבה הבריאותי של אשתו. פרקליטות מחוז חיפה, כאמור, החליטה לערער על העונש.
3 צפייה בגלריה
שני ברדיצ'בסקי ז"ל
שני ברדיצ'בסקי ז"ל
"בית המשפט קבר אותה בפעם השנייה". שני ברדיצ'בסקי
(באדיבות המשפחה)
דני ברדיצ'בסקי, האלמן של שני, אמר ל-ynet: "גזר הדין מבחינתנו התיר את דמה של שני האהובה שלנו. בית המשפט קבר את שני בפעם השנייה בגזר הדין המקל שגזר על הנאשם. מדובר באדם שהציג עצמו כחשמלאי, אך בפועל לא היה מוסמך ולא ידע את העבודה. לכן הוא ניתק את הפחת בדירה ולא בדק הארקה תקינה, מה שעלה בחייה של שני שישה ימים אחרי החתונה".
"בשלב הטיעונים לעונש אמרתי לשופטת שהיו לי עשרות פעמים מחשבות אובדניות אחרי לכתה של שני, כי מבחינתי נגמרו לי החיים, וברוך השם הצלחתי איכשהו להמשיך את חיי בעזרת משפחה וחברים", המשיך דני. "בגזר הדין הזה שהיא נתנה, היא החזירה אותי ממש חמש שנים לאחור, לאותן מחשבות קשות. אני מבחינתי מה שהייתי צריך לעשות זה להיות איציק סעידיאן 2, לא רק עבורי ועבור שני - אלא עבור כל נפגעי העבירה במדינת ישראל שאותם שופטים לא מתחשבים בהם עם פסיקות מקלות. זה גורם למשפחות סבל ועוול נורא.
"שני הייתה אהבה גדולה. היינו שבעה חודשים וחצי ביחד לאחר שהכרנו בשידוך. אחרי שלושה חודשים החלטנו להתחתן וכעבור כמה חודשים נוספים התחתנו. שישה ימים לאחר הערב הכי שמח שלנו, שני התחשמלה למוות בחדר המקלחת".
דני הוסיף: "בדקנו וגילינו שמקרה כמו המוות של שני לא קרה קודם לכן. מקרה שבו מגיע אדם שטוען שהוא חשמלאי ועושה עבודה מרושלת בחשמל, כזו שעולה בחיים של בן אדם. לכן, כמשפחה ציפינו שבית המשפט יגזור על נאשם כזה מינימום שנה וחצי מאסר בפועל מאחורי סורג ובריח ולא בעבודות שירות. זה לא אמור להיות עונש רק עבורנו כמשפחה, אלא כמסר לציבור. בסופו של דבר זה תיק תקדימי. מה שהשופטת גרמה פה זה שבמקרים אחרים נאשמים יגידו, 'לא נורא, במקרה הכי גרוע אני אקבל עבודות שירות'. זה מפחיד.
"פנינו לפרקליטות לפני שבוע בפגישה שהייתה לנו שם וביקשנו שיוגש ערעור לבית המשפט המחוזי. היום התבשרנו שאכן הפרקליטות החליטה להגיש ערעור. אם חלילה בית המשפט לא ישנה את ההחלטה על פיה ובאמת יגזור מאסר בפועל - נרעיד את המדינה בכל מקום אפשרי, נפגין ונעשה כל מה שאפשר כדי שלא ימסמסו את המקרה הזה. הנאשם הזה צריך לשבת בכלא".
עו"ד רונן חליוהעו"ד רונן חליוה
עו"ד רונן חליוה, שמייצג את אליהו יחיא, מסר: "אין למרשי כל כוונה להתעמת עם כאבה העצום של המשפחה. מדובר בטרגדיה נוראית. מרשי הינו חלק בשרשרת של מחדלים, טעויות ורשלנויות, ואולם בשונה מכל האחרים שנושאים באחריות הוא היחידי אשר הודה, ביקש מחילה ולקח אחריות מלאה על חלקו. מבלי חלילה להשוות - גם חייו וחיי משפחתו נהרסו כליל. העונש שנגזר תואם את החוק והפסיקה ואף מחמיר ביחס למקרים אחרים".
בני משפחתה של שני מבקשים מהציבור להצטרף ולחתום על העצומה למען צדק לשני.