1 צפייה בגלריה
מיכאל מייק הרצוג
מיכאל מייק הרצוג
בדרך לוושינגטון? מיכאל (מייק) הרצוג
(צילום: דנה קופל )
ראש הממשלה נפתלי בנט צפוי להודיע בימים הקרובים על זהותו של השגריר הבא של ישראל בארה"ב, והמועמד המוביל לתפקיד שמוסכם גם על שר החוץ יאיר לפיד הוא תת אלוף במילואים מייק הרצוג, אחיו של נשיא המדינה יצחק הרצוג, שמכהן כיום כעמית מחקר בינלאומי במכון וושינגטון. בלשכת רה"מ אישרו שמייק הרצוג הוא אחד המועמדים לתפקיד היוקרתי.
הרצוג הוא בעל ניסיון מדיני וביטחוני - ויש לו היכרות עם בכירי הבית הלבן ממחלקת המדינה. הרצוג לחם במלחמת יום הכיפורים בחזית הדרום, ולאחר המלחמה הצטרף לחיל המודיעין ושירת בו עד לשנת 1994. הוא השתתף בשיחות השלום עם ירדן, הפלסטינים, הסורים והירדנים. בתפקידיו האחרונים בצה"ל היה ראש החטיבה האסטרטגית באגף התכנון, מזכיר צבאי וראש המטה של שרי הביטחון שאול מופז, אהוד ברק ועמיר פרץ. בהמשך היה חבר בצוות שניהל את המשא ומתן עם סוריה. כמו כן, הרצוג לקח חלק במגעים החשאיים עם הפלסטינים בשנים 2014-2013.
להרצוג היכרות אישית וקרובה עם שורה של בכירים בממשל האמריקני, בהם הנשיא ג'ו ביידן, מזכיר המדינה אנתוני בלינקן, היועץ לביטחון לאומי ג'ק סליבאן, סגנית שר החוץ וונדי שרמן ועוד. הוא גם מכיר היטב את יהדות ארצות הברית ואת המפלגה הדמוקרטית. יחד עם זאת הוא נחשב א-פוליטי. כיום הוא עמית מחקר בינלאומי במכון וושינגטון.
בשבועות האחרונים בחן בנט מספר מועמדים לתפקיד ובהם הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט, מנכ"ל משרד הביטחון אמיר אשל, השגריר לשעבר רון פרושאור ואחרים.