1 צפייה בגלריה
חיסוני ילדים בבית ספר אל זיתון בבועינה נוג'ידאת
חיסוני ילדים בבית ספר אל זיתון בבועינה נוג'ידאת
חיסוני ילדים בבית ספר
(צילום: אפי שריר)
חברי קבינט הקורונה אישרו אמש (חמישי) במשאל טלפוני את מתווה הלימודים החדש. לפי המתווה, שעדיין צריך לקבל את אישור ועדת החינוך של הכנסת, לימודים פרונטאליים בכיתות א'-ו' ביישובים אדומים יתקיימו רק בכיתות שבהן שיעור התלמידים שקיבלו את מנת החיסון הראשונה יעמוד על 70% ומעלה. בכיתות ז'-י"ב ביישובים אדומים וכתומים לא יתקיימו לימודים פרונטאליים בכיתות שבהן שיעור המחוסנים נמוך מ-70%, אלא בשטח פתוח או בלמידה מקוונת.
התקנות ייכנסו לתוקפן ביום שני בכפוף לאישור ועדת החינוך - אלא שבממשלה יש חשש גדול שלא יהיה לזה רוב בשל התנגדות שרת החינוך יפעת שאשא ביטון ושר המשפטים גדעון סער, שחברת מפלגתם, ח"כ שרן השכל, היא יו"ר הוועדה.
ברשימת היישובים האדומים נמצא כרגע רק אחד - מעלה אדומים - אבל בין היישובים הכתומים גם כמה ערים, ובהן ראשון לציון. היישובים הכתומים הנוספים, נכון לעכשיו, הם סכנין, אלעד, כפר יונה, מעיליא, סלמה, קדומים, גבעת זאב, כפר יאסיף, ברכה ובאר יעקב.

ביום שלישי אישרו חברי הקבינט את עקרונות מתווה הלימודים החדש, אך השרים שאשא ביטון וסער הצביעו נגד. בתום הדיון אמר אז בנט כי ההחלטה על המתווה סוכמה עם המנכ"לית החדשה של משרד החינוך דלית שטואבר.
שרת החינוך טענה אחרת: "זה לא נכון. הנושא של 70 אחוז בכיתות א' עד ו' הוא לא משהו שהוסכם, בטח לא בערים כתומות. המשמעות שהרבה מאוד ילדים יהיו בבית ולהישארות שלהם בבית יש נזק".
בנט השיבה לה: "יפעת, תודה רבה. זה לא נכנס לתוקף מחר, זה נכנס לתוקף עוד שלושה שבועות. כל מה שצריך להגיע ל-70 אחוז זה לחסן את הילד ולהגן עליו. זה הפתרון והוא הפתרון הנכון".
פורסם לראשונה: 23:35, 23.12.21