2 צפייה בגלריה
ישיבת סיעות בלוק הימין
ישיבת סיעות בלוק הימין
עדיין ללא ייצוג בוועדות. נתניהו, דרעי וליצמן
(צילום: אלכס קולומויסקי)
השיחות בין הקואליציה לאופוזיציה על הייצוג בוועדות הכנסת שוב הסתיימו ללא הסכמות, מה שמותיר אותן ללא נציגים מהליכוד, הציונות הדתית והמפלגות החרדיות. בליכוד דחו הערב (שני) גם את בקשת הקואליציה להקים לפחות את ועדת האתיקה בייצוג שוויוני - ובקואליציה בוחנים אפשרות להקים ועדה ללא האופוזיציה.
בלשכתו של יו"ר הכנסת מיקי לוי עובדים על מציאת פתרונות משפטיים שיאפשרו להקים את הוועדה למרות הסירוב מצד הליכוד. בימים האחרונים ניהל לוי שיחות עם נציגי האופוזיציה בכמה ערוצים במטרה למצוא פתרון שיאפשר את הקמת הוועדות הקבועות בכנסת, ואם לא אותן - אז לפחות את ועדת האתיקה שתורכב משני נציגי קואליציה ושניים מהאופוזיציה כדי לפעול בכל הנוגע להתנהלות חברי הכנסת - סוגיה שנותרה ללא כתובת עד עכשיו, דוגמת אישור טיסות עם ארגונים שונים שמחייבות אישור של הוועדה ותלונות על התנהלות בתוך המשכן.
2 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
בוחן אפשרות לוועדת אתיקה בלי האופוזיציה. יו"ר הכנסת לוי
(צילום: יואב דודקביץ')
עם זאת, בקואליציה פיתחו אופטימיות זהירה בנוגע ליכולת להסכים לפחות על הקמת ועדת האתיקה, שבראשה אמור היה לעמוד ח"כ יוראי להב הרצנו (יש עתיד), ושאפו להקימה עוד השבוע. בליכוד ביקשו זמן לחשוב ועדכנו שימסרו תשובה סופית עד היום, אך בתום ההתייעצויות שהתקיימו הוחלט להמשיך להחרים את הוועדות במחאה על ייצוג דל - וסירבו גם להקים את ועדת האתיקה.
מאז כינון הממשלה ועד לרגע זה, חברי כנסת בודדים בלבד מהליכוד נכנסים לדיוני הוועדות (בעיקר אופיר כץ ושלמה קרעי) - אך הם לא משתתפים בהצבעות. "סיעת הליכוד החליטה שלא למנות חברים לאף אחת מוועדות הכנסת כל עוד לא יינתן לאופוזיציה הייצוג המגיע לה בוועדות", מסרה המפלגה. "הסיעה הסמיכה את יו"ר הסיעה יריב לוין כדי לגבש הצעה מוסכמת על כלל סיעות האופוזיציה, אשר תוגש לקואליציה במטרה להגיע להסדר שיבטיח את הייצוג המגיע בוועדות לכל אחת מסיעות האופוזיציה על פי גודלן".