2 צפייה בגלריה
מירי רגב, גלית דיסטל, גילה גמליאל, טלי גוטליב, מאי גולן, אתי עטייה
מירי רגב, גלית דיסטל, גילה גמליאל, טלי גוטליב, מאי גולן, אתי עטייה
רק שש נשים במקומות ריאליים בליכוד
(צילום: גבריאל בהרליה, הדר יואביאן, אלכס קולומויסקי, אלי סגל, אתר הכנסת, )
איפה הנשים בגוש הימין? ברשימת הליכוד לכנסת נכנסו רק שש נשים למקומות ריאליים, בציונות הדתית מוקמו שתי נשים בעשירייה הראשונה ובמפלגות החרדיות אין כלל ייצוג לנשים - והמשמעות היא שבכנסת הבאה עלולות לכהן רק שמונה ח"כיות מהימין.
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
מועמדים בתחתית הרשימה מתנגדים שנשים יוקפצו על חשבונם. נתניהו
(צילום: יאיר שגיא)
עוד לפני הפריימריז בליכוד היו מי שהזהירו כי השיטה לפיה נשים מקבלות הבטחת ייצוג ברשימה דווקא תפגע בנשים עצמן, משום שהיא תוביל למלחמת כל בכל בין המועמדות. עם פרסום תוצאות הפריימריז התברר שהחשש התממש: שלוש נשים מכהנות נפלטו, ורק שש נשארו במקומות ריאליים, וגם זה רק אם הליכוד ישיג 35 מנדטים.
התוצאות הביאו למרמור בקרב נשים החברות בליכוד, ובימים האחרונים גובר הלחץ על יו"ר המפלגה, בנימין נתניהו, למצוא פתרון לבעיה. אחת ההצעות שהתגלגלו לשולחנו הייתה לקדם את הנשים ברשימה על חשבון המקום ה-28 המשוריין לבחירתו. וכך, מירי רגב, גלית דיסטל-אטבריאן וטלי גוטליב יישארו באותם מקומות (9, 20 ו-25), גילה גמליאל תקודם ממקום 30 למקום 28, מאי גולן ממקום 32 למקום 30, אתי עטיה מהמקום ה-35 למקום ה-32 וקטי שטרית מהמקום ה-39 ל-35. הבעיה: מועמדים שנבחרו לתחתית הרשימה מתנגדים שהנשים יוקפצו על חשבונם.
פתרון נוסף שעלה הוא לשריין מקום למועמדת שנפלטה החוצה, וכך, אם גם חברת הכנסת עידית סילמן תזכה לשיריון, עשר נשים יהיו במקומות ריאליים ברשימת הליכוד.
מיכל רוזין ואפרת רייטן באולפן ynet, אתמול
(צילום: אורי דוידוביץ, סטס קופולו)

בתוך כך, נשים חרדיות פתחו במאבק למען קבלת ייצוג לנשים במפלגות החרדיות. הנשים, מעמותת נבחרות, אף עתרו לבית המשפט נגד ש"ס, והשופטת הורתה להם להגיב לעתירה עד 11 בספטמבר.
במרכז ובשמאל החלו לתקוף את הימין על היעדר הייצוג לנשים. "תעשו חישוב, ב-61 של נתניהו, כמה נשים יהיו? שמונה נשים בכל המחנה", אמרה אתמול ח"כ מיכל רוזין ממרצ בראיון באולפן ynet. "לעומת זאת יש את הצד שלנו, שבו אנחנו מתקרבות למחצית. כשתפיסת העולם היא שמרנית ומשיחית, אלה התוצאות. לכן יש כאן שיקולים מעבר לנתניהו או לא”.