כוחות אוגדה 162 של צה"ל צפויים להתחיל ביממה הקרובה במהלך קרקעי לכיבוש העיר ג'באליה הסמוכה לעזה. המהלך יכלול גם את כיבוש מחנה הפליטים ג'באליה. במקביל, הצבא צפוי לפתוח, בהובלת אוגדה 36, במבצע לכיבוש שכונת שג'אעיה במזרח עזה.
4 צפייה בגלריה
תיעודים מפעילות כוחות חטיבת הנח"ל ותקיפות בג'באליה
תיעודים מפעילות כוחות חטיבת הנח"ל ותקיפות בג'באליה
לוחמים מאוגדה 162, באזור ג'באליה. מאות חמושי חמאס ברחו מהאזורים שנכבשו
(צילום: דובר צה"ל )
4 צפייה בגלריה
כוחות אוגדה 36 בלחימה להכרעת גדוד ׳זייתון׳ של ארגון הטרור חמאס
כוחות אוגדה 36 בלחימה להכרעת גדוד ׳זייתון׳ של ארגון הטרור חמאס
לוחמים מאוגדה 36 בשכונת זייתון. גם האוכלוסייה האזרחית שעוד נותרה בשג'אעיה עלולה להקשות
(צילום: דובר צה"ל)
הכותרת
תומכת בחמאס, תשמח שיושמד: הסיפור של מצרים | סמדר פרי
30:37
העיר ג'באליה ושכונת שג'אעיה נחשבות למעוזים גדולים וחזקים של חמאס. לאורך השנים, ארגון הטרור העריך שצה"ל יפעל נגדו במלחמה באופן חזיתי ויסתער קודם על המרחבים האורבניים הסמוכים לגבול - כפי שהיה במבצע צוק איתן. לכן, ריכז חמאס שם את גדודיו החזקים ביותר מול הגבול עם ישראל.
אחד היעדים הרגישים בג'באליה, שסמוכה לגבול עם ישראל, יהיה בית החולים התימני. סיבה נוספת לקושי שצפוי לצבא בשג'אעיה ובג'באליה נובע מהעובדה שמאות חמושי חמאס ברחו לשם ממוקדים אחרים שכבש צה"ל בצפון הרצועה. לצד זאת, צפויה להקשות גם האוכלוסייה האזרחית הפלסטינית שלא עזבה דרומה - ונותרה בביתה בשני המוקדים הללו.
בתוך כך, אמש (ראשון) הודיע צה"ל על חיסולו של מפקד גדוד שאטי של חמאס, היית'ם חוואג'רי. לפי צה"ל, תחת פיקודו יצאו מחבלים של חמאס לשטחי ישראל ב-7 באוקטובר. חוואג'רי גם פיקד על אבטחת הפעילות של חמאס בבית החולים שיפא, ופיקד על הלחימה נגד כוחות צה"ל במחנה שאטי.
4 צפייה בגלריה
תעודת זהות של מפקד גדוד שאטי הית'ם חואג'רי
תעודת זהות של מפקד גדוד שאטי הית'ם חואג'רי
(צילום: דובר צה"ל)
לפני הפעילות המתוכננת הלילה, סייר אתמול הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי באוגדת עזה וקיים שיח עם אנשי המילואים בגזרה. "אנחנו מסתכלים על ההפוגה הזו, עד אליה בצפון הרצועה פירקנו שתי חטיבות של חמאס, עוד לא לגמרי - 162 עדיין עובדת בפנים להעמיק את ההישג ולפגוע בעוד גדודים", אמר הרמטכ"ל ללוחמים.
הוא הוסיף: "אתמול והיום הרגנו מפקדי גדודים, מ"פים, הרבה פעילים, ואתמול בבוקר התחלנו את אותו מהלך בדרום הרצועה. הוא יהיה עם עוצמה לא פחותה מזה, הוא יהיה עם תוצאות לא פחותות מזה, והמפקדים בחמאס יפגשו בכל מקום את צה"ל בצורה מאוד מאוד חזקה".

לדברי הרמטכ"ל, "אני יודע שחלק מזה זה היכולות, וחלק מאוד גדול מזה זה רוח הלחימה שאתם מביאים וגם הניסיון שאתם מביאים כאנשי מילואים. ויש לנו את היכולות לעשות את זה בצורה היסודית ביותר, וכמו שעשינו את זה חזק ויסודי בצפון הרצועה - אנחנו גם עושים את זה עכשיו בדרום הרצועה ואנחנו גם ממשיכים להעמיק את ההישג בצפון הרצועה".
הפרטים בכתבה אושרו לפרסום על ידי הצנזורה הצבאית.
פורסם לראשונה: 22:41, 03.12.23