שר התפוצות עמיחי שיקלי מתח ביקורת הבוקר (שלישי) על יועצו הבכיר של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, עמוס הוכשטיין, שמנסה להביא להפסקת אש בין ישראל לחיזבאללה באמצעות תיווך בין הצדדים. בריאיון ל-ynet, התייחס שיקלי גם לחוק הגיוס - ואמר: "מהותית, אני חושב ש-7 באוקטובר הוא קו פרשת מים. נפל דבר - ומה שהיה לא יוכל להימשך. אנחנו פשוט צריכים את הצעירים החרדים. זה לא עניין של להכעיס או נגד לימוד תורה. צריך אותם מתחת לאלונקה".

למה גנץ היחיד שנסע לארה"ב? יכול להיות שראש הממשלה מנע את זה משיקולים לא ענייניים וגנץ שבר את המשוואה? "אני לא חושב שהנסיעה הזו נחוצה. השדר שזה מעביר הוא בעיני שדר לא נכון. אנחנו צריכים להתמקד בלסיים את המשימה ברפיח, שם צריך לשים את ההשקעה, ואני חושב שהביקור הזה לא משרת את העניין. אני חושב שהשיקול שהנחה אותו הוא שיקול פוליטי ולא שיקול ביטחוני-אסטרטגי. מי שאמור לעשות ביקורים מהסוג הזה זה ראש ממשלה, שר חוץ, במקרים חריגים שר ביטחון. זה סדר הדברים. אין לו מה לעשות כרגע בארה"ב מלבד שואו אוף - והוא מיותר".
נראה שהמלחמה בצפון בלתי-נמנעת. זה נכון? "אנחנו לא יכולים להרשות מצב שחיזבאללה יושב על הגדר לא עם מדים ולא עם מדים של ארגון להגנה על הסביבה שזה הטקטיקה של חיזבאללה. יש הסכם, הוא לא עומד בהסכם, אני לא רואה את חיזבאללה מתנדב לנוע צפונה מיוזמתו וולונטרית".
1 צפייה בגלריה
עמוס הוכשטיין (L), מתאם נשיא ארה"ב המיוחד לשותפות לתשתיות והשקעות גלובליות, והשליח המתווך על הגבול הימי לבנון-ישראל, קיבל מתנה על ידי ראש ממשלת לבנון נג'יב מיקאטי (R) במהלך פגישתם בארמון הממשלה. בבירת לבנון ביירות
עמוס הוכשטיין (L), מתאם נשיא ארה"ב המיוחד לשותפות לתשתיות והשקעות גלובליות, והשליח המתווך על הגבול הימי לבנון-ישראל, קיבל מתנה על ידי ראש ממשלת לבנון נג'יב מיקאטי (R) במהלך פגישתם בארמון הממשלה. בבירת לבנון ביירות
הוכשטיין. "לפייס את חיזבאללה? מקומם, בוודאי כשהרעיונות מגיעים מאדם בשם עמוס"
(צילום: AFP )
אז התשובה היא כן? "אני חושב שהרעיונות של עמוס הוכשטיין, היצירתי, שמציע עוד פעם שנוותר על שטחים כדי לפייס את חיזבאללה הם רעיונות הזויים, מקוממים, בוודאי כשמגיעים מאדם שעונה לשם עמוס. ואני לא רואה מנוס מהדיפה פיזית של חיזבאללה מקו הגבול".
נראה שהפעולה ברפיח מתמהמהת. יש לחץ לא להיכנס לקראת הרמדאן. "לא זכורה לי התחשבות במועדי ישראל מצד חמאס. לא חושב שאנחנו צריכים להתחשב בחמאס ובמועדים שלו. המערכה ברפיח היא לא מערכה נגד מוסלמים, היא מערכה נגד חמאס, ולא צריך לתת לו הנחות. ומי שחושב שחמאס מכוון לאיזושהי רגיעה ברמדאן, לא מכיר את חמאס. מבחינתנו, ככל שאנחנו נרפה את האחיזה ונוריד לחץ מהראש שלו בעזה, אנחנו נספוג את הלחץ הזה במקומות אחרים. ולכן זו טעות להתחשב".