אחמד בן מחמוד שחאדה, 40, מיפיע, המית בקלות דעת את איאד קווידר, 50, כשהוא נוהג בשכרות, בזמן פסילה, חוצה צומת באור אדום ולאחר מכן נוטש את המנוח ונמלט, כך עולה מכתב האישום החמור שהגיש נגדו עו"ד אוהד כהן, סגן בכיר לפרקליטת מחוז הצפון. הפרשה תידון בבית המשפט המחוזי בנצרת.

שחאדה נאשם בהמתה בקלות דעת, הפקרה אחרי פגיעה, שיבוש מהלכי משפט, גרימת נזק לאדם ולרכוש, נהיגה בשכרות, אי ציות לאור אדום ברמזור, נסיעה במהירות העולה על המהירות המותרת, נהיגה בזמן פסילה, נהיגה ברכב ללא ביטוח ונהיגה כשרישיון הרכב פקע.
"בתחילת החודש, לאורך הלילה שבין 3 בנובמבר ל-4 בנובמבר, השתמש הנאשם בסמים מסוכנים מסוג קוקאין בביתו שביפיע. לאחר מכן יצא מביתו ונהג ברכבו מסוג ב.מ.וו, כשבדמו קוקאין. כשהוא שיכור, הוא נהג ברכב בכביש 75 בנתיב השמאלי ונצמד לרכב שנסע לפניו ובשלב מסוים האיץ ועקף את הרכב האחר שלא כדין, תוך שהוא עובר את המהירות המותרת במקום. באותה העת, איאד קווידר, המנוח, המתין בקו העצירה וכשהרמזור שלו התחלף לירוק הוא החל בנסיעה. חרף העובדה שהרמזור בצומת בכיוון נסיעת הנאשם התחלף לאדום יותר מחמש שניות לפני הגעתו לצומת, ועל אף שהיה יכול להבחין ברמזור ממרחק רב, הוא המשיך בנסיעה רציפה לצומת ופגע עם חזית הרכב בעוצמה בצידו הימני של הקטנוע. המנוח הושלך מהקטנוע, נחבט בשמשת הרכב לכביש ונקבע מותו. לאחר התאונה המשיך הנאשם בנסיעה מהירה מבלי לעמוד על תוצאות התאונה ולהזעיק עזרה", כתב התובע עו"ד כהן בכתב האישום.
1 צפייה בגלריה
אחמד בן מחמוד שחאדה חשוד בהמתה בקלות של איאד קווידר
אחמד בן מחמוד שחאדה חשוד בהמתה בקלות של איאד קווידר
רגע התאונה שבה קיפח את חייו איאד קווידר
(צילום: דוברות המשטרה)
"קיבלנו דיווח על תאונה קטלנית ליד צומת הביטוח הלאומי בכביש עוקף נצרת. הגענו למקום, אספנו את הממצאים וגבינו עדויות מעדי ראייה, ובהמשך אספנו את מצלמות אבטחה. עשינו מאמץ עיקרי לאתר ולהגיע לרכב הפוגע שנמלט מהמקום מבלי להגיש עזרה וכעבור תשע שעות הצלחנו להגיע לחשוד, שהסגיר את עצמו אחרי שהבין שאיתרנו את רכבו ועלינו עליו. הרכב היה מוסתר בתוך חניון סגור באחת השכונות של נצרת, כשהחלק הפגוע ברכב היה מכוסה", תיאר פקד גדי פינגרוט, ראש מדור תאונות דרכים במרחב העמקים.
פקד גדי פינגרוטפקד גדי פינגרוטצילום: דוברות המשטרה
הוא הוסיף: "עצרנו את החשוד, ומבדיקת דם שביצענו גילינו שהוא השתמש בסמים קשים מסוג קוקאין לפני התאונה. מהחקירה שלנו עולה שהנאשם נהג במהירת מופרזת, עקף שלא כדין רכבים שנסעו לפניו ונכנס לצומת מרומזר שניות ארוכות אחרי שצבע הרמזור התחלף לאדום. החמור מכל שהוא הפקיר את האדם השני להתבוסס בדמו, ועשה פעולות שיבוש כדי להרחיק את המשטרה ממנו, וגם לשבש את המשך החקירה לכשייעצר. נהג שנכנס לצומת באור אדום מסכן את חייו ואת חיי הזולת, קל וחומר כשהוא תחת השפעת אלכוהול או סמים ונוהג במהירות מופרזת, מדובר בנהג מסוכן מאוד - הוא ממש פצצה מתקתקת על הכביש ואסור לאיש כזה לעלות אי פעם על הכביש. צריך להרחיק אותו לנצח מהכביש וביקשנו להאריך את מעצרו עד תום ההליכים".
ג'מאל קווידר, אחיו של איאד ז"ל, סיפר "איבדתי אח. ההפרש בינינו 19 שנים ואני ממש גידלתי אותו כמו בן. אחי עבד ברעפים, הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים יתומים. זו פעם ראשונה שאני נתקל במקרה כזה, האסון הזה ריסק את כל המשפחה, זה זעזע את כל נצרת. מעל ל-10 אלף אנשים היו בהלוויה והגיעו לנחם אותנו. הכי כואב לנו שאם הוא היה מזעיק מד"א, אחי היה היום בחיים. הוא ברח מהמקום והשאיר את אחי למות על הכביש, גם רכב אחר היה עלול לעלות עליו".

עו"ד עלאא עתאמנה עו"ד עלא עתמאנה צילום: עידו ארז
עו"ד עלא עתמאנה, שמייצג את שחאדה, מסר בתגובה "אין ספק שמדובר בעבירות חמורות, הנאשם כופר בכל סעיפי האישום, מדובר באזרח נורמטיבי, שמנהל אורח חיים נורמטיבי לחלוטין. הוא בעל משפחה, ואנו נדרוש את שחרורו מהמעצר. אין שום עילה להמשך מעצרו וראוי שיהיה עם משפחתו בבית".