הנהגת ההורים הארצית קוראת לחברי ועדת החינוך של הכנסת, שדנה היום (שלישי) בטבלת תשלומי ההורים, לא לאשר אותה ללא הפחתה מיידית של התשלומים.
"משרד החינוך לועג להורים ובמקום להפחית תשלומים הודיע על הפחתה של 20 שקלים, שנוספו בהתייקרות ביטוח תאונות אישיות, וכך המצב נותר על כנו", אמרו אתמול בהנהגת ההורים.
ועדת החינוך של הכנסת מתכנסת כעת, לבקשת משרד החינוך, כדי לאשר את טבלת תשלומי ההורים בסכומים הנעים מ-253 שקלים לשנה לילדי גני הילדים ועד 1,372 שקלים לתלמידי י"ב. סכומים אלו אינם כוללים תוספת של אלפי שקלים שבתי הספר רשאים לגבות עבור שיעורי תל"ן - תוכנית לימודים נוספת - מסכום של 579 שקלים בגני הילדים ועד 1,150 בחטיבה העליונה.
במסגרת "חוק חינוך חובה חינם", תשלום החובה היחיד הוא סעיף ביטוח תאונות אישיות בסכום של 69 שקלים, אך בפועל תלמיד לא יוכל ליהנות מפעילויות תרבות והעשרה, מסיבות וטיולים ללא תשלום.
ממסמך של מרכז המחקר והמידע של הכנסת בנושא תשלומי הורים עולה כי סך התשלומים נאמדים בסכום של 4.94 מיליארד שקלים לשנת 2022. "הצעת משרד החינוך בנושא תשלומי הורים היא לעג לרש", אמרה סגנית יו"ר הנהגת ההורים הארצית, עו"ד אודליה שינדורף. "מדי שנה נשמעים נאומי פאתוס של חברי הכנסת בוועדת החינוך, וכשמגיעים לשלב ההצבעה כל ההבטחות מתפוגגות".
ממשרד החינוך נמסר כי שרי החינוך והאוצר גייסו 50 מיליון שקלים להפחתת סעיפי סל תרבות ומסיבות כיתתיות בסכום של 20 שקלים, וכי השירות ימשיך להינתן באופן מלא באמצעות הסבסוד.