1 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר 28 שנות מאסר על אב שאנס את בתו במשך שנים והתעלל בה. האב (59), תושב הדרום, הורשע בשורה של עבירות מין חמורות שביצע בבתו, כיום בת 22, מאז הייתה בת 7 ועד גיל 20. הוא הורשע באונס, מעשים מגונים, מעשי סדום ועבירות נוספות.
האב נהג לאנוס את בתו במחסן סמוך לבית, ואף הביא את בן דודה למקום, שאנס אותה אף הוא. הוא הורשע בעבר במעשה מגונה בפומבי ומעשה סדום בקטין, וכשהיה במעצר בית אנס את הבת. לפני כשלוש שנים הרתה הבת ונאלצה לעבור הפלה, אך האב המשיך במעשיו.
התובעת בתיק, עו"ד עינת בלנרו מפרקליטות מחוז דרום, ביקשה לגזור עליו עונש של עד 35 שנות מאסר בפועל. "גם בעיני העוסקים בתחום עגום זה, יום-יום, מדובר במקרה שבו מידת החומרה, הרשעות והאכזריות בולטים באופן חריג", טענה בבית המשפט. "מדובר בהרס חייה של הבת, ואם היא תצליח להציל משהו מהם, זה יהיה נס".
התובעת הגדירה את מעש האב "אכזריים", וציינה כי שיחק ברגשותיה והזהיר אותה מלספר לאחרים על מה שעולל לה. האב, מנגד, פנה לבית המשפט, סיפר שעבר "משבר מאוד קשה עם הילדה" והצטער: "זה לימד אותי לקח כל החיים. זה לא דבר קל. אני מבקש מבית המשפט שימתיק לי את הדין כמה שאפשר".
הרכב השופטים - ראש ההרכב אריאל ואגו, אלון אינפלד ואריאל חזק - לא התרשם מדברי האב. "הפרשה שלפנינו היא בוודאי מהחמורות שניתן להעלות על הדעת, על אחת כמה וכמה כשמדובר בלא אחר מאשר אב הפוגע בבתו הרכה", ציינו. השופטים הוסיפו כי המקרה חמור במיוחד גם בגלל שיתוף אדם נוסף במעשים (בן הדוד, א"ק), תוך עידודו ו"הדרכתו" לפגוע בקורבנם המשותף.
"הערך של מוגנות קטין בתוככי המשפחה חולל באורח מחפיר ומשמעותי", קבעו השופטים. הם ציינו את אובדן האוטונומיה של הקורבן על גופה, כשהאב ער, מודע וצופה את ההשלכות הכבדות והמזיקות על התבגרותה של בתו, תוך חילול ילדותה ותמימותה באופן בלתי הפיך.
"אין כל אינדיקציה לסיבה כלשהי לביצוע המעשים המחרידים מלבד סיפוק צרכיו המיניים של האב, בכל מחיר, ומתן דרור ליצריו המעוותים", ציינו השופטים, והוסיפו כי האב לא חדל ממעשיו גם לאחר שבתו הרתה לו ונאלצה לעבור הפלה כשהייתה בת 19. "הנאשם ניצל לרעה, באופן מחפיר וזדוני, את שליטתו בנפגעת - בתו - את סמכותו ההורית עליה ואת האמון שהיא רחשה לו מעצם היחס של הורה-בת".
לאחר חשיפת הפרשה והגשת כתב האישום האב הודה במיוחס לו, וחסך את עדותה של המתלוננת בבית המשפט. כאמור, השופטים גזרו עליו עונש מאסר בפועל של 27 שנות מאסר, והפעילו מאסר מותנה שנגזר עליו בתיק עבירות מין אחר. סך הכל ירצה 28 שנות מאסר בפועל. בנוסף, הטילו עליו לפצות את הבת ב-250 אלף שקלים.