המשטרה עצרה שני גברים העובדים בבתי החולים שיבא בתל השומר ורמב"ם בחיפה בחשד לעבירות פדופיליה. על פי החשד, מטופלות צולמו בעירום ללא ידיעתן בבית החולים, כשאחת מהן ילדה. במהלך החקירה, המשטרה שמה ידיה על תיעוד של אחד החשודים מבצע עבירת מין בתינוקת בת פחות משנה.
1 צפייה בגלריה
בית חולים שיבא תל השומר, רמב"ם חיפה
בית חולים שיבא תל השומר, רמב"ם חיפה
החקירה הובילה לחשיפת החשוד הנוסף. בתי החולים שיבא ורמב"ם
(צילום: דוברות שיבא, עידו ארז)
החקירה נפתחה בעקבות מידע מחשיד על הימצאות תוכן פדופילי ברשותו של אחד החשודים, דניל יעקב, בן 35 מרמת גן. הוא נעצר בחודש שעבר, בביתו נערך חיפוש והמחשבים והמכשירים הסלולריים שהיו ברשותו נתפסו. בארונית האישית של יעקב בבית החולים שיבא שבו הוא מועסק כסניטר בחדר ניתוח, נתפס מכשיר סלולרי נוסף וספר בתחום רפואת ילדים המכיל תצלומים רבים.
במהלך החקירה התגלה כי ברשותו של יעקב אלפי סרטים ותמונות בעלי תוכן פדופילי מובהק והתכתבות ענפה בנושאי פדופיליה עם גברים נוספים. החוקרים אף גילו סרטונים ותמונות שצילם החשוד, שתיעד את עצמו מבצע מעשים מגונים בתינוקת ובילד קטן של מכריו, ואף צילם תמונה של ילדה לפני ניתוח, ללא ידיעתה, כשפלג גופה התחתון עירום.
דרך ההתכתבויות נחשף החשוד הנוסף, אורן חננייב, בן 28 מקריית ים, המועסק כאח חדר ניתוח בבית החולים רמב"ם בחיפה. גם הוא נעצר והמכשירים הסלולריים והמחשבים שברשותו נתפסו. ברשותו נתפסו תיעודי שיחות עם יעקב, שהמליץ לו על תרופות טשטוש להקטנת ההתנגדות של ילדים בזמן תקיפה מינית. כמו כן הושגה תמונה שצילם החשוד, שבה נראה פלג גוף תחתון של אישה בעירום בזמן ניתוח, וצילום של החשוד מבצע פעולה מינית בבובת תינוק. גם ברשותו של חננייב נתפסו אלפי תמונות וסרטים בעלי תוכן פדופילי,
החשוד יעקב נחקר בחשד לביצוע עבירות מין בקטין מתחת לגיל 14, החזקת והפצת תוכן פדופילי ועבירות נוספות. חננייב נחקר בחשד לשידול למעשה מגונה בקטין מתחת לגיל 14, החזקת תוכן פדופילי ועבירות נוספות. מעצרם הוארך לעת לעת, ובכוונת המשטרה להגיש הצהרת תובע לפני כתב אישום, כמו גם בקשה למעצר עד תום ההליכים.
סגן ראש מחלק המוסר ביחידה המרכזית של מחוז ת"א, פקד שי זולברג, אמר: "במהלך החקירה תועד אחד החשודים תוקף מינית תינוקת ועוד תיעוד אחר תוקף ילד. עוד עולה חשד כי שני החשודים צילמו מטופלות בעירום ללא ידיעתן במהלך ניתוח, אחת מהן ילדה. ברשות החשודים נתפסו אלפי תמונות וסרטים בעלי תוכן פדופילי וכן התכתבות ענפה ביניהם והחלפת חומרי תועבה".
הנהלת רמב"ם פנתה לאגף המשמעת של נציבות המדינה וביקשה להתחיל בתהליך סיום עבודתו של חננייב: "יש להדגיש כי החשוד הציג בקבלתו לעבודה בשנת 2020 מסמך משטרתי המעיד על היעדר עבר של עבירות מין והיעדר רישום פלילי, כמו כל אדם שמבקש להתקבל לעבודה בבית חולים בישראל. לרמב"ם לא היה כל מידע או חשד לקיום או ביצוע של עבירה כלשהי טרם מעצרו. אנו שמים בראש סדר העדיפויות שלנו את הבטיחות והפרטיות של מטופלינו, ונגלה אפס סובלנות לפגיעה באמון המטופלים".
מהמרכז הרפואי שיבא נמסר: "עם מעצרו של העובד והבאת החשדות כנגדו לידינו, הוא פוטר באופן מיידי. עקב חומרת המעשים, הוגשה תלונה במשטרה גם מטעם המרכז הרפואי שיבא בגין העבירות המיוחסות לו".
עו"ד אבישג כהן, המייצגת את דניל יעקב מטעם הסניגוריה הציבורית, מסרה: "מדובר בבחור צעיר שמתמודד עם חיים קשים ומורכבות נפשית. לאחר שיוגש כתב האישום נלמד את חומרי החקירה ונציג את עמדתנו בבית המשפט. אך כבר בשלב ראשוני זה, עולה כי היקף האירועים שהציגה המשטרה במהלך החקירה, אינו כפי שהוצגו היום עם סיום החקירה".
עו"ד אביעד רייפר, המייצג את חנניב, הגיב אף הוא: "טרם הוגש כתב אישום. חלק מהדברים כלל לא עלו בחקירה. הלקוח שלי כופר בהרבה דברים שעלו, הוא לא פגע מעולם בקטינים. ברגע שיוגש כתב אישום נדע הרבה יותר".