ספיר נחום (24), אם לשניים מעכו, נעדרת כבר ארבעה ימים, ובמשטרה סורקים אחריה בין היתר בשטחים פתוחים ובבורות מים - אך לפי שעה, לא ידוע מה עלה בגורלה. בזמן שבן זוגה עצור בחשד למעורבות בהיעלמותה, סוזי נחום, אמה של ספיר, אמרה ל-ynet כי אנשי משטרה אמרו לה בימים האחרונים שההנחה היא שבתה בחיים. "יש לי תקווה, אני רק מרימה את העיניים שלי לבורא עולם".
מעצרו של בן הזוג הוארך הלילה (בין ראשון לשני) בשבוע בבית משפט השלום בחיפה. נחום סיפרה על הפעם האחרונה שבה ראתה את בתה, ביום חמישי בבוקר. "הערתי אותה, והיא אמרה לי 'אמא, עוד חמש דקות'. אמרתי לה 'בסדר', הערתי אותה שוב בשבע, והיא אמרה לי 'אמא, עד שבע וחצי אני קמה'. היא קמה, ארגנה את הילדה שלה, הנכדה שלי, ובהמשך שמה אותה במעון. מאותו רגע לא שמעתי ממנה. היא לא לקחה איתה טלפון או ארנק, כלום. יצאה עם חולצה ומכנס פיג'מה קצר, זהו".
5 צפייה בגלריה
החיפושים אחר ספיר נחום בעיצומם: תיעוד מסריקות בבור מים
החיפושים אחר ספיר נחום בעיצומם: תיעוד מסריקות בבור מים
"חלמתי שסגרו אותה עם מנעול". האם סוזי, הבת ספיר והחיפושים אחריה בבור מים
(צילום: אחיה ראב''ד, משטרת ישראל)
5 צפייה בגלריה
החיפושים אחר ספיר נחום בעיצומם: תיעוד מסריקות בבור מים
החיפושים אחר ספיר נחום בעיצומם: תיעוד מסריקות בבור מים
יצאה ללא טלפון סלולרי או ארנק. הסריקות אחר ספיר
(צילום: משטרת ישראל)
כשנשאלה האם איך בתה הכירה את החשוד, אבי ילדיה, השיבה: "היא גרה פה בז'בוטינסקי, והוא גר עם אמא שלו, שהייתה שכנה שלה. היא הורידה את הכלב שלה, הוא רכב על אופניים ונתקע בעמוד. היא צחקה עליו וככה הם הכירו".
האם סיפרה שבהתחלה, כשהכירה את החשוד, הוא היה נראה "אדם אמין", אך בהמשך שמעה שריצה עונש מאסר. בשנת 2011, נציין, נידון החשוד לשבע וחצי שנות מאסר, בגלל שוד מזוין של סניף דואר במג'ד אל-כרום. כשנשאלה אם בין בתה לחשוד היה ריב כלשהו, השיבה: "שישה חודשים הוא לא הגיע. רק בשבוע האחרון הוא הגיע יום אחרי יום. אמרתי לבת שלי, והיא אמרה שהוא בא כי היא תובעת אותו על מזונות, אבהות ומשמורת. היא החליטה שהיא רוצה לתבוע אותו והוא אמר שהוא לא רוצה להכיר לא בילדה ולא בילד. בגלל זה היא עשתה לו בדיקת אבהות".
"אני רואה אותה בכל פינה בבית", אמרה האם בכאב. "חלמתי חלום שהיא נמצאת במקום, סגורה, סגרו אותה עם מנעול. יש לה ילד בן 11 חודשים, וילדה כמעט בת שלוש שאומרת לי 'טאטא, אמא טובה'. אמרתי לה שגם היא טובה. אני חושבת על התחושות של ספיר, שלא ראתה את הילדים שלה, היא מאוד קשורה אליהם".


האם קראה לציבור: "מי שראה אותה, שיודיע למשטרה או למשפחה. אני מבקשת את העזרה שלכם, תעזרו לי. אם הייתי יכולה לחפש אותה הייתי יוצאת. תעזרו לי, כל הציבור, אני מאוד מבקשת".
נחום, אם לפעוטה בת שנתיים ותינוק בן פחות משנה, יצאה מביתה ביום חמישי בשעות הבוקר כדי לשים את הבת במעון. לאחר מכן תועדה במצלמות אבטחה ברכבו של בן זוגה, שלפי אחותה היא הייתה עמו בקשר ונפרדה ממנו לסירוגין. לדברי האחות, שהעידה אתמול במשטרה במשך שעות ואף מסרה את מכשיר הטלפון שלה לבדיקה, בין השניים היה ויכוח בנושא המזונות.
אביעד חייטעו"ד אביעד חייט
במשטרה אמרו כי הם מאמינים שבן הזוג, בן 34 מעכו, מעורב בהיעלמותה של הצעירה. הוא נעצר כבר ביום שישי אך שוחרר ונעצר בשנית. הלילה, בסביבות השעה 2:00, הוארך מעצרו כאמור לבקשת המשטרה בבית משפט השלום בחיפה. השופט אמיר סלאמה קבע עוד קודם לכן כי הדיון יתקיים בדלתיים סגורות ותחת צו איסור פרסום מלא - לרבות איסור פרסום שמו ופרטיו של החשוד. עו"ד אביעד חייט, סנגורו של החשוד מסר בתגובה להארכת מעצרו: "מרשי מכחיש כל קשר להיעלמותה של הנעדרת, הוא משתף פעולה ומכאן נבקש שלא להוסיף מעבר לכך וזאת עקב קיומה של החלטה לאיסור פרסום".
5 צפייה בגלריה
החיפושים אחר ספיר נחום הנעדרת מעכו
החיפושים אחר ספיר נחום הנעדרת מעכו
החוקרים ניסו לשחר את צעדיו האחרונים של החשוד. החיפושים אחר ספיר
(צילום: יחידת הכלבנים הארצית)
5 צפייה בגלריה
כוחות הביטחון בחיפוש אחר הנעדרת ספיר נחום מעכו
כוחות הביטחון בחיפוש אחר הנעדרת ספיר נחום מעכו
(צילום: יחידת הכלבנים)
לבן הזוג יש כאמור עבר פלילי, והוא מוכר למשטרה מתחום עבירות הוונדליזם וכן עבירות הסמים. החשוד מוכר גם לציבור, מאחר שהוא מתעד את פעולותיו בטיקטוק. לאחרונה נעצר ושוחרר לאחר שנכנס יחד עם שישה מחבריו עם עגלה וסוסים לקיבוץ כפר מסריק הסמוך לעכו - והשתולל במקום.
בני משפחתה של ספיר דיווחו על היעדרותה ביום חמישי בערב. לדבריהם, היא נהגה לצאת מדי פעם לכמה שעות של התאווררות, אולם הפעם לא חזרה אחרי שעות ארוכות והדאגה גברה. היא אף יצאה מהבית ללא הטלפון הסלולרי, שהועבר למשטרה שמנסה למצוא קצה חוט מתוך התכתובות והשיחות האחרונות.
ככל שנוקפות השעות גובר החשש לגורלה. אתמול הורחבו החיפושים שעורכת המשטרה, והם מתמקדים כעת באזור איבטין, מזרחית לקריות, בעקבות אינדיקציה שקיבלה המשטרה על האפשרות שהנעדרת - או רמזים על מה שהתרחש - נמצאים באזור. מדובר על אזור של חורש טבעי סבוך, והחיפושים נערכים באופן רגלי ורכוב, בסיוע כלבנים מיחידות המתנדבים של המשטרה. ל-ynet נודע כי במסגרת חלק מפעולות החקירה, ניסו החוקרים לשחזר את צעדיו של החשוד בשעות שלאחר היעלמותה של נחום.
5 צפייה בגלריה
ספיר נחום
ספיר נחום
ספיר נחום בתיעוד ממצלמת אבטחה ביום חמישי
בחיפושים, שנמשכים ככל שניתן גם בשעות הלילה, לקחו חלק עשרות שוטרים ומתנדבים, אנשי יחידת הכלבנים ואנשי מג"ב. במקביל, הופעל גם מסוק שסרק מהאוויר. מפקד יחידת הכלבנים (יכ"ל) בצפון, דודי מיבלום, אמר כי מדובר ב"שעות קשות", והבטיח: "אנחנו לא ננוח עד שהפרשה הזאת תבוא על פתרונה בצורה הטובה ביותר". הוא ציין כי הסיוע של יחדיתו כלל "ג'יפים, כלבים מסוגים שונים ואמצעים מיוחדים".
מפקד תחנת עכו, סגן-ניצב ניר ג'מבר, אמר כי "ביומיים האחרונים עוסקים כוחות רבים בסיוע מתנדבים, מסוקים ועוד תוך שימוש באמצעים רבים בניסיון לאתר את הנעדרת. פעולות אלו נעשות לצד מגוון פעולות חקירתיות בהן מעצר חשוד ועוד". הוא ציין כי הבוקר הוחלט להעביר את החקירה בנושא לטיפול היחידה המרכזית (ימ"ר) במחוז חוף, שלדבריו "מיומנת בפענוח אירועי פשיעה חמורים ומורכבים".
המשטרה ביקשה בצהריים את עזרת הציבור באיתורה של נחום, ופרסמה את תיאורה: גובהה 1.53 מטר, מבנה גופה רזה, שיערה ארוך בצבע חום בהיר. כל היודע דבר על מקום הימצאה מתבקש להתקשר לתחנת משטרת עכו בטלפון 04-9876744 או למוקד 100 של המשטרה בכל הארץ.
פורסם לראשונה: 21:40, 05.06.22