ראש ממשלת איטליה לשעבר סילביו ברלוסקוני אובחן כחולה בלוקמיה, סרטן הדם. כך דיווח הבוקר (יום ה') העיתון האיטלקי "קוריירה דלה סרה", דיווח שאושר בהמשך גם על ידי גורם אנונימי ששוחח עם סוכנות הידיעות רויטרס. דוברו של ברלוסקוני לא הכחיש את הדיווחים, אך ציין כי אינו מוסמך לחשוף מידע רפואי. הדיווח על אבחון המחלה מגיע שעות אחרי שאמש אושפז ברלוסקוני בן ה-86 בבית חולים, בעקבות קשיי נשימה.
4 צפייה בגלריה
סילביו ברלוסקוני איטליה ספטמבר 2022
סילביו ברלוסקוני איטליה ספטמבר 2022
ברלוסקוני בכינוס של מפלגתו "פורצה איטליה", בשנה שעברה. "הוא כמו סלע"
(צילום: AFP)
ברלוסקוני התאשפז אמש במחלקה קרדיולוגית לטיפול נמרץ בבית החולים סן רפאל במילאנו, כשבוע בלבד אחרי שהשתחרר מאותו מוסד, אז טופל בו לצורך בדיקות שגרתיות. שר החוץ האיטלקי אנטוניו טג'אני, איש מפלגת "פורצה איטליה" שבראשה עומד ברלוסקוני, אמר אמש כי שוחח עם רופאו וכי ההחלטה לאשפז אותו התקבלה בעקבות "בעיה לא פתורה" שקשורה לזיהום שממנו סבל לאחרונה. אחיו הצעיר של ברלוסקוני, פאולו, הביע אתמול ביטחון שמצבו ישתפר: "הוא יציב, הוא כמו סלע".
לברלוסקוני היסטוריה ארוכה של בעיות רפואיות, וכבר שנים שהוא מתהלך עם קוצב לב. ב-2016 עבר גם ניתוח להחלפת מסתם אבי העורקים. ב-2020 חלה בצורה קשה בקורונה, ואושפז במשך עשרה ימים. לאחר שהשתחרר אמר לכתבים כי המחלה הייתה "בוגדנית" וכי היא הייתה הסכנה הבריאותית הגדולה ביותר שעמה התמודד. בינואר אשתקד דווח כי חלה גם בדלקת בדרכי השתן.
4 צפייה בגלריה
סילביו ברלוסקוני בצילום שהעלה בטוויטר אחרי שהשתחרר מ בית חולים ב-31 במרץ
סילביו ברלוסקוני בצילום שהעלה בטוויטר אחרי שהשתחרר מ בית חולים ב-31 במרץ
ברלוסקוני בצילום שהעלה לטוויטר בשבוע שעבר, אחרי שהשתחרר מבדיקות שגרתיות באותו בית חולים שבו אושפז אמש
(צילום: טוויטר)
ביום שישי בשבוע שעבר, כשהשתחרר מאותו בית חולים אחרי הבדיקות שעבר שם, הודה ברלוסקוני בציוץ בטוויטר לאלו ששלחו לו איחולי בריאות. הוא הוסיף אז שכבר שב לעבודתו: "אני נחוש להקדיש את עצמי כפי שתמיד עשיתי עבור המדינה שאני אוהב". בעקבות האשפוז אמש נשמעו שוב איחולי ההחלמה מכל קצוות הקשת הפוליטית באיטליה, וראש הממשלה ג'ורג'ה מלוני צייצה: "פורצה סילביו" ("קדימה סילביו"), בפרפרזה על שם מפלגתו של ברלוסקוני.
ברלוסקוני הוא מיליארדר ואיל תקשורת שכיהן כראש ממשלת איטליה שלוש פעמים – בין 1994 ל-1995, בין 2001 ל-2006 ובין 2008 ל-2011. בספטמבר אשתקד עשה קאמבק פוליטי ונבחר לסנאט, אחרי שנים ארוכות שבהן הורחק מתפקידים ציבוריים בעקבות הרשעה בהונאת מס ב-2013. מפלגתו היא כעת חברה מרכזית בממשלת הימין המכהנת באיטליה, ואף שברלוסקוני עצמו אינו מכהן בה בתפקיד כלשהו – הוא עדיין מילא תפקיד מפתח בהרכבת הקואליציה. ברסלוקוני שקל להתמודד על הנשיאות, תפקיד סמלי בעיקרו, אך בינואר השנה הודיע על הסרת מועמדותו.
4 צפייה בגלריה
מחוץ לבית החולים סן רפאל ב מילאנו שבו אושפז סילביו ברלוסקוני איטליה
מחוץ לבית החולים סן רפאל ב מילאנו שבו אושפז סילביו ברלוסקוני איטליה
מצלמות התקשורת מחוץ לבית החולים במילאנו, הבוקר
(צילום: AFP)
ברלוסקוני, שבעבר היה מיודד עם רודנים כגון מועמר קדאפי, עורר בחודשים האחרונים תרעומת בעקבות שורת התבטאויות שבהן התפאר במערכת היחסים החמה שלו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ומתח ביקורת על נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי – אותו האשים באחריות לפלישה הרוסית. התבטאויותיו עוררו מתיחות מול ראש הממשלה מלוני – תומכת נלהבת של קייב – אבל שר החוץ מטעם מפלגתו של ברלוסקוני, טג'אני, הצהיר על תמיכה איתנה באוקראינה.
ברלוסקוני זכור כמנהיג צבעוני ובעל לשון משוחררת, ולאורך הקריירה הפוליטית שלו הסתבך בכמה וכמה פרשות פליליות, ובין השאר הורשע כאמור ב-2013 בהונאת מס. למרות שלל הפרשות המשפטיות של ברלוסקוני (ב-2021 טען כי הועמד לדין כבר ב-86 משפטים), הוא מעולם לא ישב מאחורי סורג ובריח, וככל הידוע הוא הורשע רק פעם אחת.
לפני כחודשיים זוכה ממתן שוחד לעדים בפרשת ה"בונגה בונגה" שרודפת אותו זה יותר מעשור. ברלוסקוני הועמד לדין באשמה ששילם ל-24 בני אדם, בהם אורחות צעירות רבות שהשתתפו במסיבות החשק שלו, כדי שימסרו עדות שקר במשפט קודם שנערך לו בפרשת המין (שגם בו זוכה). הפרשה התפוצצה ב-2010, ובמוקד שלה מסיבות שערך בווילה שלו במילאנו – ושלטענת התביעה נשים צעירות קיבלו כסף כדי להשתתף בהן ונהגו לחשוף עצמן בפני מי שכיהן אז כראש הממשלה.