הדריסה הובילה לחשד לרצח: בית משפט השלום בחיפה האריך הבוקר (יום ד') בשמונה ימים את מעצרו של תושב עראבה נאסים סח, שלפי החשד דרס למוות במכוון את מתנדב המשטרה סמל-ראשון חוסאם סגייר (32) ופצע באורח בינוני את השוטר רב-סמל בכיר אמיר אבו ריש (41). המשטרה מייחסת לסח עבירות המתה באדישות (רצח), ניסיון רצח, שיבוש מהלכי חקירה, בריחה ממשמורת חוקית והפקרה אחרי פגיעה.
נציג היחידה המרכזית של מחוז חוף במשטרה, רב-פקד ליאור הררי, אמר בדיון בהתייחסו לתקרית בנהריה: "מדובר באירוע קשה מאוד שבמסגרתו החשוד ביודעין לוקח את החוק לידיו, דורס את השוטרים ונמלט. כל משטרת ישראל על הרגליים, מדובר באחד האירועים החמורים שאני מכיר. אין ספק שהחשוד הזה הוא האחראי לאירוע הטרגי שבו נהרג שוטר ושוטר נוסף נאבק על חייו בבית החולים. החקירה דינאמית ואין לי ספק שיהיו מעצרים נוספים".
המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של הדורס ב-12 יום, אולם השופטת שלומית ברסלב האריכה כאמור את מעצרו עד 29 בחודש. "מצאתי כי עולה לכאורה מעורבותו של החשוד במעשים המיוחסים לו, וקיים חשד סביר שהחשוד עבר את העבירות המפורטות בבקשה", ציינה השופטת ברסלב בהחלטתה. "בשים לב לטיב החשדות נגדו, שוכנעתי גם כי קיים יסוד סביר שהחשוד עלול לסכן את ביטחונו של אדם ושל הציבור".
6 צפייה בגלריה
הארכת מעצרו של נאסים סח החשוד בדריסת השוטרים  חוסאם סגייר ואמיר אבו ריש
הארכת מעצרו של נאסים סח החשוד בדריסת השוטרים  חוסאם סגייר ואמיר אבו ריש
החשוד נאסים סח בבית המשפט
(צילום: ליאור אל-חי)
פרקליטו של החשוד, עו"ד טארק נעאמנה, שאל את נציג המשטרה בנוגע לחקירת שירות הביטחון הכללי, הקצין השיב כי שב"כ ביצע את הבדיקות שלו ושלל את הנושא הלאומני.
בתום הדיון אמר עו"ד נעאמנה: "לא אמסור את גרסתו של מרשי וזאת על פי בקשתו. הסכמנו להארכת המעצר כי האינטרס שלו ושלי פשוט, שהמשטרה תמצה את החקירה ותגיע לחקר האמת. אנחנו בטוחים שלאחר החקירה מרשי ייצא חף מפשע".

עימות, דריסה, בריחה

המתנדב והשוטר, שניהם תושבי היישוב הדרוזי ירכא, הוקפצו אתמול בבוקר לרחוב העלייה בנהריה לאחר שתושבים באזור התלוננו כי מתבצעות במהלך החג עבודות באתר באחריות משרד הבינוי והשיכון ובחסות העירייה. עם הגעתם למקום, בדקו השניים אם לעובדים במקום יש אישורי שהייה בישראל.
בשלב מסוים, כך חושדים במשטרה, התפתח עימות פיזי בין השוטרים למנהל העבודה, ששימש בעבר יו"ר קבוצת הכדורגל אחווה עראבה. בהמשך, המנהל נכנס לרכבו ואז לפי החשד דרס את המתנדב סגייר ואת השוטר אבו ריש. עדי ראייה סיפרו כי הדורס פגע בשניים בנסיעה קדימה ואף נסע לאחור כדי לפגוע בהם בשנית.
6 צפייה בגלריה
זירת דריסת השוטרים ליד חוף הדקל בנהריה
זירת דריסת השוטרים ליד חוף הדקל בנהריה
זירת דריסת השוטרים בנהריה
(צילום: גיל נחושתן )
6 צפייה בגלריה
זירת דריסת השוטרים ליד חוף הדקל בנהריה
זירת דריסת השוטרים ליד חוף הדקל בנהריה
(צילום: גיל נחושתן )
6 צפייה בגלריה
הרכב שדרס את השוטרים ליד חוף הדקל בנהריה
הרכב שדרס את השוטרים ליד חוף הדקל בנהריה
הרכב שלפי החשד היה מעורב בדריסה
(צילום: גיל נחושתן )
6 צפייה בגלריה
שוטרים פצועים ליד חוף הדקל בנהריה
שוטרים פצועים ליד חוף הדקל בנהריה
(צילום: סער הס)

חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום העניקו לשוטרים טיפול ראשוני, והם פונו באמבולנסים לבית החולים לגליל בנהריה. כעבור זמן קצר נאלצו הרופאים לקבוע את מותו של המתנדב סגייר.
במקביל פתחה המשטרה במצוד נרחב אחר החשוד בדריסה שנמלט מהזירה, והוא נעצר בצומת שלומי כשברכב האאודי שבו נהג נראו סימני פגיעה על הדלת. 11 שוהים בלתי חוקיים, שכמה מהם לפי החשד היו מעורבים באירוע הדריסה, נעצרו כעבור כמה שעות בכביש 1 ליד מחלף חמד. גם שירות הביטחון הכללי היה מעורב כאמור בחקירה, אולם כבר אתמול נשלל החשד לדריסה על רקע לאומני.


לבית משפחתו של סגייר בירכא הגיעו אמש המוני תושבים כדי לנחם את קרוביו ולשהות לצדם ברגעיהם הקשים. הוא התנדב במשטרה בחמש השנים האחרונות לצד עבודתו במחלקת התפעול של חברת החשמל. "חוסאם היה בחור נהדר, שקט ורגוע. אבא לשני ילדים ששירת בצה"ל בכבוד והמשיך להתנדב גם אחרי השירות ולעזור לקהילה", ספד לו דודו סמי סגייר. המתנדב הותיר אחריו את אשתו רנין, שני ילדיהם, הורים, אח ושתי אחיות. מסע הלווייתו של סגייר יחל בשעה 17:00 בבית העם בירכא, ובשעה 18:00 הוא ייטמן בטקס רשמי של המשטרה בחלקה הצבאית בבית העלמין ביישוב.
מוחמד, אביו של השוטר אבו ריש, סיפר כי בנו שמשרת כבר יותר מ-20 שנה במשטרה נפצע פעמיים בעבר במהלך שירותו: ב-2003 בעזה וב-2011 בירושלים. האב, איש משמר הגבול לשעבר, לא האמין שבנו ייפגע שוב, והפעם - לא רחוק מהבית בירכא. מפכ"ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי ביקר אתמול את השוטר בבית החולים. לאביו הוא אמר: "אנחנו מחזקים ומחבקים אתכם. כל מה שאתם צריכים - אנחנו לשירותכם עד שנעמיד אותו על הרגליים ונחזיר אותו לשירות".
בהכנת הכתבה השתתף דניאל סלאמה
פורסם לראשונה: 09:32, 22.09.21