כ-20 תושבי גוש עציון הפגינו ביום שישי האחרון בתקוע הערבית בעקבות התרבות מקרי יידוי האבנים של פלסטינים על רכבים ישראלים. המפגינים ספגו אבנים גם הם. אחד מהם, ישי יפעתי, נחקר במשטרה לאחר שירה באוויר בנשקו בהפגנה. בריאיון לאופן ynet הוא סיפר היום (ג') כי "חשתי סכנה. פעלתי מתוך אינסטינקט".
לדבריו, "זו הייתה הפגנה ספונטנית של 20 איש כדי למחות נגד מה שקורה שם, ההפקרות הזאת. חסמנו את הכביש לאות מחאה במשך זמן לא ארוך כדי לגרום לצבא להתעורר ולתת לנו ביטחון שם בכביש. אחרי כרבע שעה שמעתי רעש חזק וראיתי אבנים מתגלגלות מגג תחנת הדלק על האנשים שהיו שם. אחת מהן כמעט פגעה באישה עם תינוק".
1 צפייה בגלריה
רכבים מנופצים לאחר פיגועי אבנים בגוש עציון
רכבים מנופצים לאחר פיגועי אבנים בגוש עציון
רכב שנפגע מאבנים בגוש עציון
יפעתי סיפר כי "ראיתי את הכיוון שממנו נזרקו האבנים, בהתחלה זה נשמע כמו יריות. שלפתי ויריתי באוויר מתוך מאינסטינקט של להגן על מי שנמצא שם. כשאמרו לי 'הנה הצבא רץ' נצרתי את הנשק, חזרתי אחורה, נתתי להם לטפל. חשתי סכנה".
המשטרה עכבה אותך באותו רגע? "לא. היו שם עדי ראיה, מהצבא, מהמשטרה. אף אחד לא דיבר איתי. ביום ראשון בצהריים התקשר אליי שוטר, אומר לי שאני צריך לבוא לתת עדות על מה שקרה. מסתבר שמעדות זה הפך לחקירה באזהרה, רצון לתפוס את הנשק שלי על ידי המשטרה. אתמול הייתי בתחנת המשטרה, תחנת עציון, שוחררתי בערבות".
אחרי החקירה, הנשק נלקח ממך? "הנשק עדיין לא נלקח כי לא באתי איתו למשטרה. אמרו לי שאני צריך להביא אותו היום או מחר".
מה התחושה שלך בעקבות העניין הזה? "התחושה שלי היא הפקרות כבר הרבה שנים פה, זריקות האבנים האלה הן כבר עשרות שנים. בחצי השנה האחרונה, מאז שומר החומות זה הולך ומתגבר. יש פה הסלמה ברורה".
ממשטרת ישראל נמסר: "מיד עם קרות האירוע המשטרה פתחה בחקירה, במסגרתה נחקר החשוד ובסיומה שוחרר בתנאים מגבילים. בכל אירוע שבו נעשה שימוש בנשק, נלקח כלי הנשק כחלק מפעולות החקירה וככל שעולה כי השימוש בוצע באופן חוקי, שב הנשק לבעליו".