"אני מרגישה שהיא קוראת לי ומחפשת אותי": כך סיפרה היום (שני) בלצ'או קסאו, אמה של היימנוט בת ה-9 מצפת, שנעדרת כבר יותר משלושה שבועות, לאחר שנראתה לאחרונה בערב יום ראשון, 25 בפברואר, נכנסת למרכז הקליטה בעיר.
22 ימים שגורלה של היימנוט הקטנה לא ידוע למשפחתה, ואתמול בלילה טענה האם כי שמעה את בתה קוראת לה מהחלון. היא ירדה אל הכניסה לבניין שברחוב צה"ל 9, החלה לחפש אחריה ברחוב ולקרוא בשמה. בתה הבכורה יירוסלם נאלצה לרדוף אחריה, ולהסביר כי קריאותיה של היימנוט הקטנה לא הדהדו בשמי העיר בשעת הלילה המאוחרת.

פרשי משטרה וכוחות מהיחידה המיוחדת ללוחמה בפשיעה של המחוז הצפוני המשיכו גם היום בחיפושים אחר הילדה, שעדיין אין כל קצה חוט מאחורי נסיבות היעלמותה. עם זאת, החיפושים התבצעו בכוחות מצומצמים, אחרי שבשבוע שעבר עברה החקירה למישור מודיעיני יותר.
סימוני מפת העיר, התלויה בחמ"ל המשטרה שבמרכז הקליטה, כבר כיסו את כל קצוות העיר והאזור - אין פיסת אדמה מעל ומתחת לפני הקרקע שלא עברו בה אלפי המתנדבים שנזעקו לעזרת הילדה, מאז שלא הופיעה בדלת ביתה הצנוע. מפת ה-GPS של יישום החיפושים המיוחד שבו נעזרו מתנדבי "יחידת הכלבנים לישראל", אף היא כוסתה כולה בעוד ועוד נקודות ציון וסימוני חיפושים שהעלו חרס.
אמש ציינו בני משפחת קסאו שלושה שבועות לרגע שבו נעלמה היימנוט. "אני לא האמנתי שזה ייקח כל כך הרבה זמן ולא ימצאו אותה עדיין" שיתפה בלצ'או. היא ביקשה להעביר מסר לבתה הקטנה: "היימנוט ידעה לקרוא טוב, ואם היא תקרא את הכתבה הזאת, אני רוצה לומר לה שהיא תדע שאנחנו מחפשים אחריה ומתגעגעים אליה מאוד.
2 צפייה בגלריה
מסלולי החיפושים בצפון אחר הילדה הנעדרת בת ה-9 היימנוט קסאו
מסלולי החיפושים בצפון אחר הילדה הנעדרת בת ה-9 היימנוט קסאו
סימוני החיפושים במפת ה-GPS באפליקציית מתנדבי יחידת הכלבנים
2 צפייה בגלריה
בלצ'או קסאו
בלצ'או קסאו
"מודה לכולם. אל תעזבו אותנו"
(צילום: אביהו שפירא)

"אני רוצה להודות לכל מי ששותף לחיפושים ומבקשת שלא תפסיקו לחפש אותה. אל תעזבו אותנו. תשתפו את התמונה ואת הפרטים שלה ברשתות החברתיות ובכל מקום. עכשיו כשאין חיפושים בשטח כמו מקודם, אני מקווה שהיא תהיה בתפילות של כולם. שהיימנוט לא תישכח".
בלצ'או לא איבדה את התקווה שבתה תשוב הביתה בשלום. היא מרגישה אותה בליבה ונושאת את זיכרונה החי והמוחשי במחשבותיה. "הלידה שלה הייתה מאוד קשה", נזכרה, "מכל הלידות של ששת ילדיי, את הלידה שלה אני הכי זוכרת כי זו הייתה לידה עם צירים מאוד קשים ובתקופה לא פשוטה, עבדתי קשה אז. אני לא יודעת מה אני אספר לה כשאראה אותה. אני יודעת שבשבילי זה יהיה כאילו היא נולדה בפעם השנייה".
בסוכנות היהודית, שמנהלת את מרכז הקליטה בצפת בשיתוף עם משרד העלייה והקליטה, תומכים במשפחתה של היימנוט ומעניקים לה מעטפת כלכלית ורגשית. אל מרכז הקליטה מגיעים מאז נעלמה הילדה הקטנה עובדים סוציאליים דוברי אמהרית, שמלווים את משפחתה ואת העולים החדשים הקרועים מדאגה לגורלה. בסוף השבוע הכריזה הסוכנות היהודית כי תעניק פרס כספי בסך 100 אלף שקלים למי שייתן למשטרה מידע שיוביל את החוקרים למצוא את היימנוט.