2 צפייה בגלריה
קיריל צ'ייקין שחף, רקדן ומורה לריקוד מיפו, חשוד באונס נערה בת 13
קיריל צ'ייקין שחף, רקדן ומורה לריקוד מיפו, חשוד באונס נערה בת 13
חשוד באונס נערה בת 13. קיריל צ'ייקין שחף
(צילום: יובל חן)
קיריל צ'ייקין שחף, רקדן ומורה לריקוד מיפו, חשוד באונס נערה בת 13. שחף בן ה-30, שנחשב לרקדן מוכר, נעצר לפני כשבועיים לאחר שהוגשה נגדו תלונה במשטרה על ידי נערה בת 17 שהייתה תלמידתו בעבר. הנערה סיפרה כי לפני ארבע שנים, בעת שלמדה ריקוד בסטודיו שלו, הוא קיים עמה יחסי מין מלאים לאורך תקופה שנמשכה כמה חודשים.
שוטרי תחנת זבולון עצרו את החשוד בבית הספר למחול שבו הוא מלמד והעבירו אותו לחקירה. הוא הכחיש בתוקף את טענות הנערה. תחילה הוארך מעצרו בארבעה ימים וצו איסור פרסום הוצא על שמו לבקשת סנגורו עו"ד מיכאל כרמל. מאז הוארך מעצרו פעם נוספת, והיום (שישי) הוא הובא בפעם השלישית אל בית המשפט השלום בחיפה, שם ביקשה המשטרה להמשיך ולהחזיקו במעצר לצורך חקירה.
2 צפייה בגלריה
קיריל צ'ייקין שחף, רקדן ומורה לריקוד מיפו, חשוד באונס נערה בת 13
קיריל צ'ייקין שחף, רקדן ומורה לריקוד מיפו, חשוד באונס נערה בת 13
מכחיש את הטענות נגדו. קיריל צ'ייקין שחף
(צילום: יובל חן)
בבית המשפט טען נציג המשטרה כי יש בידי החוקרים תלונות נוספות נגד שחף מצד צעירות אחרות, בנוגע להטרדות מיניות גם כן. עוד נמסר, כי המשטרה טרם ערכה עימות בין שחף למתלוננת מפני ששהתה בבידוד.
עו"ד מיכאל כרמלעו"ד מיכאל כרמלצילום: גיל נחושתן
סנגורו של שחף, עו"ד מיכאל כרמל, אמר: "מרשי מכחיש מכל וכל את המיוחס לו. מדובר בתלונת שווא של נערה שהוא מאוד מכבד ואיננו מסוגל להבין מדוע החליטה להרוס את חייו".
עורכי הדין של המתלוננת, כרמל פיזואתי ואבי קורצברג, אמרו כי "מדובר בחשדות חמורים. למרות פער הגילים הגדול ביניהם והיותה בת 13 בלבד, וכשהוא יודע היטב את גילה, ניצל החשוד את לימודי הריקוד כדי לפגוע בה מינית".
עו''ד כרמל פיזואתיעו''ד כרמל פיזואתי
פיזואתי הוסיפה כי "במסגרת הלימודים, וכדי להצדיק את מעשיו, נגע המורה לריקוד בנערה תוך שטען בפניה כי כך נוהגים אמנים להראות את חיבתם ואהבתם. למרבה הצער, זה מסוג המקרים שבהם הקורבנות יוצרים תלות פיזית ורגשית במבוגרים - מה שהופך אותם לקורבן קל לצערנו. אנו יודעים על מתלוננות נוספות שטוענות להטרדות מיניות מצד אותו המורה".
שחף סיפר בעבר, בראיון לאתר Xnet, כי הגיע לארץ בגיל שנתיים עם אמו, דודו וסבתו. אביו, כך נאמר לו, נשאר ברוסיה. הוא סיפר כי גדל בארץ עם אם שהייתה עסוקה במאבק יומיומי על פרנסה והישרדות. לדבריו, אחרי גיל ההתבגרות ולאחר שכבר השלים עם היעדרו של האב, גילה שאביו חי כל השנים בארץ, במרחק שני רחובות ממנו בקריית מוצקין.
כילד החל להתאמן בהתעמלות קרקע וזכה מספר פעמים בתואר אלוף ישראל. לריקוד הגיע בגיל 12 ורשם הצלחה רבה. הוא רקד ואף עבד בסטודיו למחול בצפון. "התאהבתי בריקוד", סיפר באותו הריאיון. "כבר בשנה הראשונה נסעתי לתחרויות במוסקבה. לאמא שלי לא הייתה האפשרות לשלם על הפעילות שלי בסטודיו, אז עזרתי שם. לימדתי, שמרתי על הילדים בתחרויות, עבדתי במזכירות, ניקיתי. הייתי שם כל היום וזה מה שהעסיק אותי והרחיק אותי מהרחוב ומהחבורות שהסתובבו שם וחיפשו בעיות".