שבוע וחצי לבחירות לראשות לשכת עורכי הדין, אחד המועמדים הודיע הבוקר (ראשון) כי הוא מסיר את מועמדותו - ומעביר את התמיכה לאפי נוה, שמתמודד כמעט ראש בראש מול עמית בכר, ממלא מקום ראש הלשכה מאז התפטרותו של אבי חימי מהתפקיד.
1 צפייה בגלריה
עו"ד עמית בכר, אפי נוה
עו"ד עמית בכר, אפי נוה
עמית בכר ואפי נוה. כמעט ראש בראש
(צילום: דנה קופל, אוהד צויגנברג)
על הסרת המועמדות הודיע היום עו"ד אבי ללום, שאמר כי החלטתו הגיעה לטובת "איחוד כוחות במאבק על ראשות הלשכה". ללום האשים כי בכר "חבר לארגונים קיצוניים והפך לראשונה את הלשכה לגוף פוליטי", אולם בכר מצידו הדף את הטענות בריאיון לאולפן ynet - והאשים כי בחירה בנוה עלולה להביא את הלשכה למצב של השתלטות פוליטית.
"אני נציג של שלטון החוק, דמוקרטיה ומערכת משפט עצמאית. הבחירות האלה קריטיות לעתיד הלשכה ולעתיד המדינה", אמר בכר באולפן. "לשכת עורכי הדין היא חלק מהוועדה לבחירת שופטים, ואם אפי ייבחר זו תהיה השתלטות פוליטית על הוועדה לבחירת שופטים. הוא עבריין מורשע שיגיד כל מה שצריך כדי לקבל לגיטימציה ציבורית. זו תפיסת עולם שתבזה את מערכת המשפט. הוא ביזה שופטים, עורכות דין, נשים. כך הוא יבזה את לשכת עורכי הדין".
עו"ד אבי ללוםעו"ד אבי ללום שפרש מהמרוץ
מנגד, ללום, שהודיע על הסרת מועמדותו, טען כי "הלשכה עומדת בפני צומת שבו עורכי הדין יצטרכו להכריע. הגעתי למסקנה שהמשך ההתמודדות שלי יביא לבחירת גוף פוליטי שאינו חלק מהלשכה ומתוך אהבה גדולה ללשכת עורכי הדין, אני בוחר להסיר את מועמדותי מהריצה לראשות הלשכה במטרה לרכז את התמיכה בעו"ד אפי נוה". הוא קרא גם לשני מועמדים נוספים - דורון ברזילי וארקדי אליגולאשוילי להסיר את מועמדותם.
"אני מודה לעו"ד אבי ללום על המנהיגות והאחריות שגילה בהחלטה. אנחנו בפני בחירות גורליות", אמר נוה בתגובה להחלטתו של ללום.
נוה עצמו ניסה להדוף בשבוע שעבר את הטענות לפיהן הוא נחשב למועמד "נוח" יחסית לתפקיד עבור הממשלה המכהנת, שחלקים רחבים ממנה מעוניינים להמשיך ולקדם את המהפכה המשפטית שמוביל שר המשפטים יריב לוין - גם אם לא יושגו הסכמות במסגרת השיחות בבית הנשיא. "כולם מסכימים שמערכת המשפט ואכיפת החוק זקוקה לשינויים", אמר בסרטון שפרסם, אך הבהיר: "אבל לא בדרך הנוכחית". נוה אמר כי הוא מתנגד ל"חלקים נרחבים" בתוכנית של שר המשפטים, והוסיף: "בוודאי שאלחם אם (לוין) ינסה להוציא את עורכי הדין מהוועדה לבחירת שופטים".